شیخ ماهر حمود:

محور مقاومت با سرکشی و طغیان آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کرد

شرکت کنندگان در کنفرانس سالیانه علمای یمن بر دفاع از مسائل محوری امت اسلامی و در رأس آن آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی المسیره از برگزاری کنفرانس سالیانه علمای یمن با حضور شماری از شخصیت‌ها و مقامات دینی جهان اسلام تحت عنوان» «مسائل امت اسلامی، نگرانی‌ها و انتظارات» خبر داد.

شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه علمای مقاومت در این کنفرانس گفت: محور مقاومت با وجود سرسپردگی بسیاری از کشورهای اسلامی، با سرکشی و طغیان آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: یمن الگوی پیشرفته‌ای از استقامت در مقابل تجاوز و محاصره را ارائه کرد.

شیخ «محمد الموعد» سخنگوی شورای علمای فلسطین ضمن سخنرانی در این کنفرانس گفت: از همراهی پرشور ملت یمن برای برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر (ص) و همچنین ابراز همبستگی آنها با آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی به تلاش برای اجرای طرح تجزیه مکانی و زمانی مسجد الاقصی بدون هیچ گونه موضع گیری قوی اسلامی علیه آن، ادامه می‌دهد.

شیخ الموعد ادامه داد: برخی علمای امت اسلامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گویند در حالی که جشن گرفتن میلاد پیامبر (ص) را حرام می‌دانند. این در حالی است که جشن گرفتن میلاد پیامبر (ص) وحدت را در میان فرزندان امت اسلامی تقویت می‌کند.

«عبدالمجید الحوثی» رئیس اداره اوقاف یمن نیز در این کنفرانس گفت: نهادهای عالِم محور که ادعای نمایندگی اسلام دارند، در قبال تجاوز به یمن و ارتکاب جنایت‌های هولناک علیه مردم آن سکوت کردند.

وی تأکید کرد: کنفرانس علمای یمن با استناد به مسئولیت پذیری برای گفتن سخن حق آغاز به کار کرد و ماهیت مذهبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای ندارد. علمای یمن در مقابل تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی خواهند ایستاد.

«حسین الهدار» مفتی استان البیضاء یمن از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود که در آن اظهار داشت: تجاوز و محاصره علیه یمن باعث ایجاد بحران انسانی بزرگی در میان ملت یمن شده است و علمای دینی مسئول ترغیب مردم به همکاری با یکدیگر علیه تجاوز و محاصره هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار