محبوبیت ۶۰ درصدی بایدن در یک نظرسنجی

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دوره تصدی خود در کاخ سفید را با محبوبیت ۶۱ درصدی رای‌دهندگان آغاز کرده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، نتایج نظرسنجی «هاروارد سی‌ای‌پی‌سی – هریس پول» دوشنبه در پایگاه خبری هیل منتشر شد. محبوبیت اولیه جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در زمان آغاز به کار بالاتر است. اولین نظرسنجی هاروارد – هریس برای ریاست ترامپ که فوریه ۲۰۱۷ انجام شد، محبوبیت ۴۸ درصدی را نشان داد.

براساس این نظرسنجی، تنها حدود ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از عملکرد بایدن در کاخ سفید رضایت ندارند. اکثر دموکرات‌ها عملکرد او را تایید کرده و اکثر جمهوریخواهان عملکرد او را رد کردند. با این حال، هنوز یک سوم از رای دهندگان جمهوریخواه (۳۱ درصد) گفتند که عملکرد بایدن را تایید میکنند.  

میزان محبوبیت بایدن با افزایش در تایید حزب او همراه شد. در مجموع ۵۵ درصد از شرکت کنندگان گفتند که حزب دموکرات را تایید میکنند که از ماه ژانویه هفت درصد افزایش نشان میدهد. در همین حال، میزان محبوبیت جمهوریخواهان در این نظرسنجی که پس از دموکرات‌ها قرار گرفت، به ۴۴ درصد رسید.

مارک پن، مدیر نظرسنجی هاروارد – هریس گفت: بر خلاف ترامپ، رئیس جمهور بایدن در کنار دموکرات‌ها در ماه عسل به سر میبرد. توجه کشور به آنها جلب شده و این فرصت را به آنها میدهد تا کشور را واکسینه کرده و اقتصاد را به جلو هدایت کنند. امتیاز فوق‌العاده‌ای نیست اما یک فرصت واقعی برای رشد این حزب و ریاست جمهوری به شمار میرود.

همچنین تغییر مثبتی در مسیر کلی این کشور از زمان ورود بایدن به کاخ سفید به وجود آمده است. چهل و هفت درصد همچنان معتقدند که این کشور در مسیر غلط حرکت میکند که البته از ۶۳ درصد ژانویه کاهش نشان میدهد. متقابلا، درصد رای دهندگانی که میگویند این کشور در مسیر درست قرار دارد، از ۲۷ درصد ماه گذشته به ۴۳ درصد در اواخر فوریه رشد یافت.

همینطور به نظر می‌رسد اقتصاد که سال گذشته بعد از شیوع کرونا در آمریکا لطمه دید، در حال رشد است. چهل درصد از رای دهندگان میگویند که اقتصاد در مسیر درست قرار دارد و در مقابل ۴۵ درصد آن را در مسیر نادرستی می‌بینند. با این حال، این رشد مثبتی در ماه‌های اخیر است. به عنوان مثال، ژانویه تنها ۲۹ درصد اقتصاد را در مسیر درست میدیدند و ۵۸ درصد آن را در مسیر نادرست قلمداد میکردند.

نظرسنجی هاروارد سی ای پی سی- هریس پول از میان ۲۰۰۶ رای دهنده ثبت نامی بین ۲۳ تا ۲۵ فوریه انجام شد. این همکاری مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و نظرسنجی هریس بود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار