فیلمساز کرمانی برنده جایزه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: فیلم سفیدپوش به کارگردانی رضا فهیمی هنرمند کرمانی، جایزه بزرگ سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را کسب کرد.

محمدرضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندمان حوزه فیلم استان کرمان با سه فیلم، حضوری موفق در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه  تهران داشتند که نوید بخش پویایی و بالندگی سینمای جوان استان است.

وی بیان کرد: در این دوره از جشنواره سه اثر از استان کرمان به نام های یخ آن تابستان به کارگردانی مهرداد عبدالهی، ماهکان به کارگردانی حسام حسینی و عباس حسین زاده و سفیدپوش به کارگردانی رضا فهیمی حضور داشتند که فیلم سفید پوش موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره در بخش بین الملل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: این فیلم ۲۰ دقیقه‌ای در ژانر کودک و بر اسـاس قصه نعلبکی پــنیر نوشته محمدصـالح عـلا ساخته شده است.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه سفید پوش به تهیه کنندگی، انجـمن ســینمای جـوانان ایـــران و رضا فهــیمی و  از آثار مصوب شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران محسوب می شود.

 فیلم کوتاه سفید پوش قصه پیرزنی را روایت می‌کند که قالب پنیری را درست کرده و به پسربچه‌ای به نام احمد می‌دهد، پدر احمد معلم روستا است و پیرزن از این پسربچه می‌خواهد پنیر و پیغامش را به پدرش برساند.

رضا فهیمی متولد ۱۳۶۶ فارغ التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران است که تاکنون چند فیلم کوتاه و یک فیلم بلند به نام دوباره زندگی ساخته است.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی یکم تا ششم بهمن ماه به صورت ترکیبی حضوری و غیر حضوری برگزار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار