فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه نهادینه نشده است

استاندار آذربایجان غربی گفت:فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه نهادینه نشده است.
محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی امروز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان ضمن تبریک هفته فرهنگ مالیاتی و قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته، آگاهی بخشی به مردم در خصوص نقش مالیات در تامین خدماتی، چون بهداشت و درمان، آموزش و امنیت علاوه بر اینکه موجب گسترش این فرهنگ می‌شود، فرار‌های مالیاتی را نیز کاهش می‌دهد.   استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش و کارکرد مالیات در تامین زیرساخت‌های توسعه و مغفول ماندن این اصل مهم برای مردم، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ پرداخت مالیات به دلایلی از جمله عدم اطلاع رسانی به مردم در خصوص محل هزینه کرد‌های آن در جامعه نهادینه نشده است.

مقام عالی استان افزود: اگر مردم اطلاع یابند مالیاتی که می‌پردازند صرف توسعه زیرساخت‌های رفاه و آسایش خودشان می‌شود به طور قطع بیش از این همکاری خواهند داشت.

شهریاری نهادینه سازی فرهنگ پرداخت مالیات و شناسایی پرونده‌های بزرگ را مورد تاکید قرار داد و گفت: آذربایجان غربی به جهت عدم بهره مندی از صنایع بزرگ و نیز محوریت کشاورزی در توسعه استان که معاف از مالیات است در رتبه ۲۷ تحقق مالیاتی کشور قرار دارد.

مقام عالی استان با تاکید بر وصول حقوق دولتی، اطلاع رسانی نحوه هزینه کرد‌های مالیاتی برای اقشار مختلف مردم را راهکاری مهم در گسترش فرهنگ مالیاتی دانست.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار