آیت الله علم الهدی بیان کرد:

فرهنگ دفاع مقدس در جریان امروز مقاومت جاری است

مشهد ـ امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان مقاومت، نمونه‌ای جاری از فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس هنوز در جوانان ایثارگر ما در مسئله دفاع از حرم و موضوعات دیگر ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در بیست‌ونهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس در خطبه مجازی، انقلاب کربلا را الگوی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نسخه انقلاب کربلا در دفاع مقدس پیاده شد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما توانستیم در دفاع مقدس یک فرهنگ ایجاد کنیم، اظهار کرد: این فرهنگ به نسل‌های بعدی دفاع مقدس رسید، فرهنگی که هنوز در جوانان ایثارگر ما در مسئله دفاع از حرم و موارد دیگر ادامه دارد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران، اظهار کرد: ما در این جنگ فاقد اولیات از نظر تجهیزات نظامی در برابر حمله دشمن بودیم. در جنگ تحمیلی حزب بعث، تنها حزب بعث نبود، فرانسه با سوپراستانداردها، شوروی با میگ‌ها، آلمان با سلاح‌های شیمیایی، آمریکا با آواسک‌ها و دلارهای نفتی مزدورانش، همه در این جنگ بر سر ما ریختند.

آیت الله علم الهدی در خصوص جایگاه ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم، ابراز کرد: این شهید رزمندگی و فرهنگ دفاع مقدس را از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله به نسل بعد از دفاع مقدس منتقل کرد، یعنی همه رفتند دنبال کار و زندگی‌شان اما او نرفت، در جبهه مقابله با دشمن ایستاد و آن فرهنگ را به نسل بعدی منتقل کرد.

وی جریان امروز مقاومت را نمونه‌ای جاری از فرهنگ دفاع مقدس دانست و در خصوص اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به بی‌اهمیتی قرارداد سازش مقاومت فلسطین و حزب‌الله، گفت: وضعیت در شرایط فعلی به جایی رسیده که همین قرارداد عامل خواب پریشان اسرائیل شده است و امروز، اسرائیل در مقابل این مقاومت نه تنها ایستادگی نمی‌کند بلکه اصلا آرامش ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» بعد از گذشت چند روز از نمایش ترامپ در آمریکا که نشان داد مثلا نمایندگان بحرین و امارات با اسرائیل قرارداد عادی‌سازی روابط را امضا کردند، نوشت «این نمایش ترامپ تنها یک اثر داشت و آن اثر این بود که جبهه مقاومت فلسطین، حزب‌الله و جبهه‌های مقاومت در یک اتحادیه‌ای با هم هماهنگ شدند و دیگر از نظر امنیتی برای ما آرامش وجود ندارد».

وی با بیان اینکه ننگ قرارداد صلح با اسرائیل برای امارات و بحرین باقی‌ است، اظهار کرد: این قرارداد یک سناریو و نمایشی بود که ترامپ برای استفاده خودش راه انداخت و از آن طرف نیز جز ذلت برای آنان چیزی نداشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار