فرماندار: مردم ورامین در طرح شهید سلیمانی پایش شدند

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: سلامتی تمامی مردم شهرستان ورامین ساکن در مناطق شهری و روستایی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پایش شده و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان ورامین اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از موفق‌ترین طرح‌های اجرا شده در حوزه پیشگیری، پیگیری و درمان بیماری کرونا است که با تبدیل هر خانه به یک پایگاه بهداشتی، باعث شد تا از همه گیری بیشتری کرونا در پیک سوم این بیماری جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در آذرماه امسال تاکنون و با همکاری ۴۴۰ بسیجی آموزش دیده، ۱۸۰ پایگاه فعال، ۷۶ تیم همکار با شبکه بهداشت و ۲۴۱ تیم پایش طرح خانه به خانه، سلامتی بیش از ۲۷۰ هزار نفر از شهروندان ورامینی مورد پایش قرار گرفته و قطعا سلامتی تک‌تک ساکنان این شهرستان در مناطق شهری و روستایی پایش می‌شود.

فرماندار ورامین افزود: طی این مدت، ۲ هزار و ۳۶۹ مورد تست Rapid (جواب سریع) در مناطق مختلف ورامین از مردم انجام شده که ۷۳۹ مورد آن در اسفندماه انجام شده است.

کاغذلو گفت: در طول زمان اجرای طرح شهید سلیمانی وضعیت ۳ هزار و ۱۷۹ نفر که در تماس با افراد مبتلا به کرونا بودند رهگیری شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر تست Rapid  ، از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی هزار و ۹۶۹ تست pcr از افراد مشکوک دریافت شده که ۱۶۹ مورد آن در اسفندماه صورت گرفته است.

فرماندار ورامین گفت: تیم‌های مراقبت در منزل شبکه بهداشت و درمان طی ماه‌های اخیر وضعیت ۱۴۹ نفر از شهروندان ورامینی را در منزل خودشان مورد بررسی قرار داده و ۹ نفر را به مراکز درمانی ارجاع دادند.

وی تعداد مراجعان به بیمارستان در طول زمان اجرای طرح شهید سلیمانی را ۳ هزار و ۸۷۲ نفر و تعداد بستری‌ها را در بخش‌خای مختلف ۸۶۲ نفر اعلام کرد.

کاغذلو از مراجعه ۵ هزار و ۶۳۴ نفر به مراکز منتخب شبکه بهداشت ورامین در زمان اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.

وی اظهار داشت: علاوه بر پایش سلامتی شهروندان و دریافت تست کرونا، وضعیت بازار در بخش سلامت نیز مورد بررسی قرار گرفت و طی این مدت ۶ هزا رو ۶۱۲ بازرسی از مناطق مختلف شهرستان صورت گرفت که این بازرسی‌ها به صدور هزار و ۱۳۷ مورد اخطار و ۴۱ مورد پلمب منجر شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن ۸۶ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند.
وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسیده است، اظهار داشت:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار