عمویی خطاب به ظریف: راهبرد اخراج آمریکا از منطقه را دنبال کنید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی مردم از طریق تعامل با غرب انتظاری بیهوده است، گفت که باید وزارت خارجه راهبرد اخراج آمریکا از منطقه را به عنوان پاسخی به شهادت حاج قاسم سلیمانی دنبال کند.

به گزارش ذاکرنیوز، ابوالفضل عمویی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)  و بعد از صحبت های وزیر خارجه، گفت: سیاست خارجی هر کشوری در مسیر پیگیری اهدافش تا حدود زیادی تابع شرایط بین المللی و داخلی است. به نظر می رسد با تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ما به توازن بخشی جدید در اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیاز داریم و نمی توانیم با ادامه روند سابق منافع ملی را بدست آوریم.


به گفته وی با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و بدعهدی اش در خروج از برجام و همچنین ناکامی و بدقولی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان در قبال ایران بر همگان روشن شد که انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم و رفع تحریم ها از طریق تعامل با غرب انتظار بیهوده ای است. بدتر اینکه اروپایی ها هر بار با صبر و نرمش ما روبرو می شوند زیاده خواه تر شدند و افزون طلبی می کنند که صدور قطعنامه شورای حکام نمونه آن است. در مقابل هرگاه اقتدار و ایستادگی ملت ما را دیدند وادار به عقب نشینی شدند.


عمویی ادامه داد: آمریکا در سال های اخیر در مسیر دشمنی با ملت ایران بی محابا حرکت کرده و نه فقط از تعهداتش در برجام خارج شده که به گفته خودشان سنگین ترین نظام تحریمی ممکن را برای یک کشور در مورد ملت ما به عنوان یک حرکت تروریستی اقتصادی رقم زدند و فراتر از آن با دستور ترامپ به ترور سردار رشید حاج قاسم سلیمانی از خطوط قرمز عبور کرد کسی که به روایت دانشگاه مریلند آمریکا محبوب ترین شخصیت ایرانی بود. در این شرایط متاسفانه هنوز کسانی در داخل فکر می کنند باب گفت وگو با مسئولان آمریکا باز است و اگر تحریم ها برداشته شود  آماده مذاکره مجدد هستیم. این به معنای عدم درک واقعیت های سیاسی است گویی در فرودگاه بغداد اتفاقی نیفتاده و آن تشییع جنازه میلیونی را به فراموشی سپردند.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: انتظار ما از وزارت خارجه این است که موضوع ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک واقعیت تعیین کننده در تعیین سیاست ها در نظر بگیرد. همان طور که نقض تعهدات آمریکا و اروپا را محور تلاش های خود قرار می دهید پیگیر راهبرد اخراج آمریکا از منطقه به عنوان پاسخی به شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفت وگوهای دیپلماتیک خود باشد که تصویر دست های خون آلود حاج قاسم تصویری نیست که به این زودی از اذهان ما پاک شود.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار