عملیات گسترده حشد شعبی در دیالی عراق

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از عملیات گسترده حشد در دیالی خبر دادند.

به گزارش ذاکرنیوز، سازمان حشد شعبی از عملیات گسترده امنیتی در اطراف رودخانه «الوند» در استان دیالی خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی سازمان حشد شعبی، از صبح امروز (جمعه 26 نوامبر) نیروهای مشترک ارتش و حشد شعبی عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‌های داعش در اطراف رودخانه «الوند» در استان دیالی آغاز کرده‌اند.

این بیانیه افزوده که این عملیات پس از دریافت اطلاعات امنیتی درباره حضور عناصر دشمن در این منطقه اجرا شده است.

 بر اساس این بیانیه، این عملیات در دو محور و با مشارکت 3 تیپ الحشد الشعبی و لشکر اول ارتش عراق اجرا می‌شود.

تامین امنیت مناطق زیادی از سوی نیروهای حشد شعبی در دیالی

از سوی دیگر «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: عملیات نظامی در چهار محور با مشارکت شش تیپ حشد شعبی در تپه‌های  حمرین از سمت «النقشبندیه» تا تقاطع «الخضران» در دورترین نقطه شمال شرق دیالی نقش بسزایی در پاکسازی بیش از 1600 کیلومتر و خنثی سازی مواد منفجره داشته است.

وی افزود: این عملیات سبب تامین امنیت 35 روستا در محور النقشبندیه به الخضران شده است که محور بسیار مهمی است و اخیرا شاهد تحرکات داعش بوده است.

الحسینی تصریح کرد: این محور در حوزه استحفاظی دیگر نیروهاست که حشد شعبی نقش پشتیبانی را ایفا کرده است.

دستگیری سه سرکرده داعش در غرب عراق

یک منبع امنیتی عراقی از دستگیری سه سرکرده داعشی در غرب الانبار خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی کمینی سه سرکرده داعشی را به دام انداختند و این پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور این تکفیری‌ها در منطقه بود که حکایت از قصد داعشی‌ها برای حمله به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را داشت.

این منبع گفت: نیروهای امنیتی موفق به دستگیری این سه داعشی به دنبال طراحی اقدامات تروریستی در مناطق آزاد شده بوده و از بارزترین عناصر داعشی و رده اول داعش هستند.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق هم از دستیگری دو داعشی در موصل خبر داد و اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی به عملیات علیه مخفیگاههای داعشی و درهم شکستن طرحهای آنها ادامه خواهند داد.

کشف انبار بزرگ سلاح و بمب تروریستها در شرق فلوجه

سرهنگ «محمود المرضی الجمیلی» از فرماندهان حشد شعبی در استان الانبار از کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات در جریان عملیات پیشدستانه در شرق فلوجه خبر داد و گفت: این انبار شامل انواع تسلیحات و بمب و مواد منفجره است و نیز موادی که برای ساخت مواد منفجره به کار می‌رود.

کشف اردوگاه‌های داعشی در کوههای دهوک

یک منبع امنیتی اعلام کرد که در کوه‌های دهوک اردوگاههای عناصر داعشی و سرکرده‌های آنها قرار دارد که به استانهای موصل، صلاح الدین و الانبار رخنه و دست به اقدامات ترویستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان می‌زنند.

این منبع گفت: همزمان با خروج نظامیان آمریکایی، تروریست‌های داعش دست به تحرکاتی در برخی استان‌ها با هدف بی ثبات کردن آنها می زنند و این از سوی آمریکا و برخی طرفداران ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق، طراحی شده است.

منبع مذکور بیان کرد: شروع تحرکات تروریست‌ها از این اردوگاه‌ها خواهد بود به ویژه که اخیرا شاهد تحرکات بی سابقه عناصر داعشی در صحرای موصل هستیم که سئوالات زیادی را همزمان با خروج نیروهای رزمی آمریکایی از عراق ایجاد کرده است و نشان از طرحی برای بی ثبات کردن اوضاع پس از خروج نظامیان آمریکایی دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار