عربستان| هشدار درباره دور جدید اعدام نظامیان به دلیل امتناع از شرکت در جنگ یمن

یک حزب برجسته معارض سعودی درباره کمپین جدید اعدام نظامیان در عربستان به دست مقامات آل سعود هشدار داد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، حزب «التجمع الوطنی» عربستان سعودی نسبت به دور جدید اعدام نظامیان سعودی به دلیل امتناع از شرکت در تجاوزات علیه یمن هشدار داد.

این حزب معارض سعودی هم‌زمان با فعالیت‌های رسانه‌های رسمی و نیمه رسمی خود ضد سرکوبگری در عربستان بر موضع قبلی خود مبنی بر ضرورت پایان جنگ ویرانگر یمن تاکید و اعلام کرد که این جنگ چیزی جز خسارت برای همه طرف‌ها نداشته و همچنین تلفات گسترده‌ای به عربستان و برادران یمنی ما وارد کرده و افراد بی‌گناه زیادی در این جنگ خونین قربانی شدند.

حزب التجمع الوطنی در ادامه نسبت به اعدام نظامیان سعودی به دلیل امتناع از شرکت در جنگ یمن، عدم تمایل آنها به بمباران غیر نظامیان و یا تخریب زیرساخت‌های یمن و نیز یک سری دلایل سیاسی هشدار داد.

این حزب همچنین افزود، جنگ یمن نیز همانند سایر تصمیمات شتابزده رژیم آل سعود است و تصمیم ملت عربستان نیست. همچنین موسسه‌های نظامی و کارشناسان و مسئولان آنها نیز چنین تصمیمی نگرفته‌اند و ملت عربستان هر گونه جنگ به ویژه جنگ با کشورهای همسایه را رد می‌کنند.

عربستان| کمپین سازمان‌های حقوق بشری ضد سرکوبگری‌های آل سعودگزارش عربستان از نرخ بیکاری در این کشور؛ موسسات مالی در این باره چه می‌گویند؟نگرانی گزارشگران سازمان ملل از وضعیت وخیم کارگران مهاجر در عربستان

اخیرا وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور 3 مسئول نظامی خود را به اتهام خیانت اعدام کرده است. در بیانیه وزارت دفاع عربستان آمده است که سه نظامی به نام‌های محمد بن احمد بن یحیی عکام، شاهر بن عیسی بن قاسم حقوی و حمود بن ابراهیم بن علی حازمی، جرم خیانت بزرگ را مرتکب شده اند زیرا تحقیقات از آنها ثابت کرد که با دشمن علیه عربستان و منافع نظامی آن همکاری کرده اند.

اما به دنبال انتشار این خبر، حزب امت اسلامی عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعدام 3 تن از نظامیان حاضر در خط مقدم جازان در چارچوب ترساندن سربازان از فرار از جبهه‌ها به ویژه پس از قطع شدن بخش زیادی از حقوق و مزایای آنهاست.

این بیانیه حزب امت اسلامی سعودی در واقع کنایه‌ای به وخامت اوضاع نظامیان ارتش عربستان در جنگ یمن بود که باوجود شرایط نامناسب و حقوق کمی که حتی گاهی به کلی پرداخت نمی‌شود، از ترس مجازات‌هایی چون اعدام مجبور به ادامه حضور در میدان جنگ یمن هستند. البته بازداشت نظامیان سعودی توسط رژیم این کشور تنها منحصر به سربازان عادی نبوده و طی سال‌های گذشته چندین تن از افسران بلندپایه ارتش عربستان به بهانه‌های مختلف همچون رشوه خواری یا فساد مالی مورد هدف کمپین بازداشت‌های آل سعود قرار گرفته‌‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار