عراق| جزئیات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل/ تاکید الفتح بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها

ائتلاف الفتح تاکید کرده است که هیچ گزینه‌ای برای حفاظت از خون فرزندانمان در الحشدالشعبی جز اخراج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق وجود ندارد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه دجله،ائتلاف الفتح عراق  در واکنش به حمله اخیر آمریکا در نوار مرزی عراق و سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: نیروهای الحشدالشعبی مستقر در مرز عراق و سوریه مورد حمله جنایتکارانه از سوی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند. نیروهایی که مشغول دفاع از عراق، حاکمیت، کرامت و مقدسات آن در برابر نیروهای شرور تروریستی هستند و برای حفظ عزت و مقدسات بدون هیچ توجیهی هدف این جنایت شنیع قرار گرفتند.

ائتلاف الفتح افزود: تحقیقات درباره حملات اخیر چه در اربیل یا منطقه سبز هنوز نه از سوی دولت عراق نه از سوی دولت اقلیم کردستان عراق تکمیل نشده است لذا این جنایت بیانگر این است که نیروهای آمریکایی همان نیروهای سابق هستند و هرگز تغییری نمی‌کنند هرچند دولت‌ها در کاخ سفید تغییر کنند.

این ائتلاف از دولت عراق هواست تمامی تدابیر لازم برای حمایت از نیروهای الحشد الشعبی در برابر این جنایت شنیع را اتخاذ کند و این عملیات مجرمانه را به شدت محکوم کند.

در این بیانیه آمده است: هیچ گزینه‌ای برای حفاظت از خون فرزندانمان در الحشدالشعبی جز اخراج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق وجود ندارد زیرا مأموریت آن از مبارزه با تروریسم به هدف قراردادن الحشدالشعبی تبدیل شده است. این نخستین جنایت آمریکا نیست که مرتکب آن می‌شوند و پیشتر ده ها جنایت وحشیانه که صدها نیروی الحشدالشعبی بر اثر آن شهید و زخمی شدند، در عراق مرتکب شده است.

ائتلاف الفتح اعلام کرد: وزارت کشور عراق باید سریعا نامه‌ای آشکار به شورای امنیت ارسال و در آن پایان دادن به ماموریت این نیروها در عراق به ویژه نیروهای مبارز که هیچ پوشش قانونی یا فرمانی برای آنها وجود ندارد را خواستار شود.

این ائتلاف افزود: امیدواریم دستگاه قضایی عراق تمامی تدابیر قضایی و قانونی لازم برای ارائه شکایت علیه عاملان این جنایت شنیع انجام دهد تا حقوق شهدا حفظ و تمام نیروهای ملی موضعی یکپارچه برای دفاع از خون عراقی‌ها و صیانت از حاکمیت ملی اتخاذ کنند.

در بیانیه ائتلاف الفتح عراق آمده است: نباید به دروغ های آمریکا درباره اینکه این حمله در عمق اراضی سوریه بوده برای توجیه جنایتی که مرتکب شدند و خون عراقی‌ها را ریختند، اهمیت داد. نیروهای دستگاه های امنیتی در ارتش، الحشد، پلیس، مبارزه با تروریسم و پیشمرگه باید از یکپارچگی، وحدت و انسجام عراق حفاظت کنند و دروغ های آمریکایی‌ها که برای تفرقه و اختلاف افکنی است را نادیده گرفته و اقتدار خود در مقابله با دشمنان را حفظ کنند.

اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یک تروریست داعشی در روستایی از توابع «داقوق» در استان کرکوک خبر داد و اعلام کرد: در چارچوب ماموریت‌های مربوط به تعقیب بازمانده‌های داعشی و شبکه‌های خفته آنها  طبق اطلاعات دقیق این داعشی دستگیر شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طرف سومی از حمله به اربیل سود می‌برد

«صفاء الاعسم »کارشناس امور نظامی و امنیتی عراقی از وجود طرح آمریکا برای افزایش نیروهای ناتو در عراق قبل از حمله به فرودگاه اربیل خبر داد و اعلام کرد که آمریکا بر آسمان عراق سیطره کامل دارد و همه تحرکات را زیر نظر دارد.

کشور عراق , کشور آمریکا ,

وی افزود: مذاکرات مربوط به افزایش نیروهای ناتو در عراق تصمیمی آمریکایی است که قبل از حمله اربیل گرفته شده بود.  رسیدن 4000 نظامی ناتو پس از چند روز به عراق و اتخاذ تصمیم مشارکت و تقویت این این نیروها با عجله گرفته نشد بلکه تصمیمی بین المللی بود که ظرف چند ماه گرفته شد.

این کارشناس عراقی تاکید کرد: گزارش مربوط به حمله به اربیل نشان می‌دهد که از فاصله هفت کیلومتری هدف قرار گرفته است که این حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق را از این حملات مبرا می‌کند و نگاه‌ها را به سمت طرف استفاده کننده از این حمله سوق می‌دهد.

الاعسم بیان کرد: آمریکا به طور تمام و کمال بر حریم هوایی عراق احاطه دارد و حرکت فرماندهان و یگان‌های نظامی را رصد می‌کند و به خوبی می‌داند که چه طرفی حمله به فرودگاه اربیل را انجام داده است.

انهدام مخفیگاه های داعش در الانبار

 

وزارت دفاع عراق در بیانه‌ای اعلام کرد: بالگردهای ارتش در جریان عملیات شناسایی و جستجو از داعشی‌ها در الانبار موفق به کشف مخفیگاه‌های داعشی و انهدام کامل آن شدند.

حملات خمپاره‌ای داعش به روستایی در دیالی

یک منبع امنیتی در دیالی عراق از حملات خمپاره‌ای داعش به روستایی در ناحیه «بهرز» در هفت کیلومتری جنوب بعقوبه مرکز استان دیالی خبر داد

این منبع بیان کرد: داعشی‌ها 6 خمپاره به روستای «الحسناوی» شلیک کردند که تلفات و خساراتی برجای نداشت. نیروهای امنیتی به محل حادثه رفتند و به جستجوی شلیک کنندگان خمپاره پرداختند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار