در گفت و گو با وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مطرح شد؛

ظریف: تداوم محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف غیر قابل قبول است

وزیر امور خارجه در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف و توقیف کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت در شرایط همه گیری کرونا غیرقابل قبول است.

محمد جواد ظریف امروز سه شنبه در گفت و گوی ویدئوکنفرانسی با هشام شرف عبدالله وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می‌داند و در این خصوص همکاری سازنده ای با طرف‌های ذی ربط یمنی و بین المللی برای طرح صلح یمن داشته است.  


وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه ثبات و استقرار یمن، حفظ تمامیت ارضی، وحدت میان گروه‌های یمنی و انجام گفت‌وگوهای فراگیر سیاسی میان گروه‌ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت متحد و فراگیر است زیرا یمن متعلق به همه گروه‌های یمنی است.  


ظریف تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف و توقیف کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم ایجاد محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها به اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارسال کمک‌های انسانی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا ادامه می‌دهد و همانند گذشته نهایت تلاش خود را برای پیشبرد روند مذاکرات صلح یمن با هدف رفع محاصره، برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی در رایزنی های متعدد منطقه ای و بین المللی به کار می گیرد.


وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در این گفت و گو ضمن قدردانی از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های انسانی به مردم یمن، گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و میدانی یمن و چشم انداز آتی بحران یمن را برای وزیر امور خارجه کشورمان تشریح و بر تلاش این کشور برای تحقق صلح و غلبه بر مشکلات انسانی ناشی از ویروس کرونا تاکید کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار