شورای عالی سیاسی یمن ریاست مهدی المشاط بر این شورا را تمدید کرد

شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) در نشستی با اعضای کامل خود دوره ریاست مهدی المشاط رئیس این شورا را برای سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، در این نشست تاکید شد،‌ تمدید ریاست المشاط که از ۲۴ اوت ۲۰۲۰ آغاز می‌شود براساس دستور عمل داخلی شورا و اهمیت مرحله‌ای که یمن به دلیل جنگ و محاصره در معرض آن قرار دارد، صورت گرفته است.

در این نشست که به ریاست سرلشکر مهدی المشاط برگزار شد جزئیات عملیات بازدارندگی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موفقیت طرح مرحله گذشته انجام دادند هم بررسی شد.

در این نشست همچنین ضمن تقدیر از دستاوردهای نظامی جدید به خصوص در زمینه یگان موشکی و پهپادی و واکنش فوری و دقیق به هرگونه تجاوز و جنایتی که ائتلاف سعودی مرتکب می‌شود، تدابیر شورا برای مقابله با شکست طرح‌های دشمن و سیاست گرسنگی دادن که برای به زانو درآوردن یمنی‌ها از راه محاصره و توقیف نفتکش‌ها صورت می‌گیرد نیز مورد رایزنی قرار گرفت.

شورای عالی سیاسی یمن بار دیگر درخواست خود برای صلحی عادلانه را مطرح کرد و افزود،‌ موضع قبلی که مهدی المشاط اعلام کرد و به ملت یمن قول داد همچنان مطرح است مبنی بر این‌که از یک وجب از خاک یمن چشم پوشی نمی‌کند.

در کنار این مسائل شورای عالی سیاسی یمن با پیگیری عملکرد سازمان‌های دولتی از دولت و طرف‌های مختلف خواست طرح‌های مرحله اولیه از دیدگاه ملیی را طبق بهترین معیارها اجرایی کنند.

شورای عالی سیاسی یمن با تاکید مجدد بر مواضع ثابت جمهوری یمن در قبال پرونده فلسطین و بیانیه شورا صادره در ژوئن ۲۰۱۹ گفت: طبق این مواضع، ما همچنان از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم موضعی منسجم و یکسان از طریق گام‌های عملی، میدانی، سیاسی، نظامی و اقتصادی برای حمایت از آزادسازی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی غاصب بردارند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار