شرکت کنندگان در راهپیمایی صعده: آمریکا مسئول جنایات علیه مردم یمن است

تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز ( دوشنبه ) صعده که در اعتراض به جنایات آمریکا انجام شد با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: آمریکا مسئول محاصره و گرسنگی مردم یمن است و کشورهای متجاوز به ویژه عربستان و امارات چیزی جز ابزارهای اجرایی واشنگتن نیستند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا به نقل از رسانه‌های یمن، شرکت کنندگان در این راهپیمایی با تمجید از خروش شرافتمندانه توده‌های مردم یمن در همه عرصه‌ها، آمریکا را سازنده تروریسم و مسئول جنایات و خرابکاری در یمن، عراق و فلسطین دانستند و تاکید کردند که مردم یمن تا رسیدن به پیروزی نهایی در جبهه‌های نبرد به بسیج مردان جهادی و حمایت‌های مالی ادامه خواهند داد.   

این بیانیه با اشاره به اینکه آمریکا فجیع‌ترین جنایات را در سرتاسر جهان مرتکب شده است، اضافه کرد: تجاوز و محاصره یمن در درجه اول آمریکایی است و آمریکا مسئول جنایات نسل کشی علیه مردم یمن است و  حمایت و پوشش سیاسی برای دشمنان متجاوز وحشی را فراهم می‌کند. 

در این بیانیه تصریح شده است که کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن، متحدِ سازمان‌ها و گروهای تروریستی هستند و القاعده و داعش تحت لوای این کشورهای متجاوز درحال جنگ با مردم یمن هستند. 

شرکت کنندگان در راهپیمایی ضد آمریکایی در صعده در این بیانیه خود قراردادن «انصارالله» در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی توسط آمریکا را اوج اقدامات خصمانه آمریکا علیه یمن و نشاندهنده ناکامی در برابر پایداری مردم یمن دانستند و افزودند: تروریسم واقعی همان کاری است که ائتلاف آمریکایی - سعودی برای مسدود کردن بنادر و فرودگاهها انجام می‌دهد. 

در این بیانیه تاکید  شده است که اقدام آمریکا در قراردادن نام انصارالله در بین گروهای تروریستی مانع از آن نمی‌شود که مردم یمن از نبرد مقابل نیروهای متجاوز دست بردارند و زمان قیمومیت خارجی بر یمن گذشته است و کشورهای متجاوز باید از اینکه مردم یمن به آن دوران بازگردند، ناامید شوند. 

دهها هزار یمنی امروز در تظاهراتی که در اعتراض به جنایات آمریکا در شهر صعده (شمال یمن) برگزار شد، شرکت کردند. 

شرکت کنندگان در تظاهرات موسوم به «تجاوزات و محاصره آمریکا جنایات تروریستی است» ، حضور آمریکا در جنگ یمن را محکوم کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار پایان این جنگ شدند. 

این تظاهرات از سوی کمیته برگزارکننده راهپیمایی‌ها و در راستای پویش جهانی «نه به جنگ یمن» برنامه ریزی و اجرا شد. 

همزمان با راه‌اندازی این پویش جهانی، بیش از سیصد سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای خواستار مداخله فوری جامعه جهانی جهت پایان دادن به جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شدند. 

مردم و سازمان‌های مختلف سراسر جهان اعم از آمریکا، انگلیس، یمن، استرالیا، بنگلادش، کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئیس خواستار پایان جنگ یمن شده و بر همبستگی خود با ملت این کشور تأکید کردند. 

عربستان به همراه امارات و چند کشور عربی با چراغ سبز آمریکا و کمک رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، کشور فقیر یمن را هدف حملات گسترده قرار داده است که بر اثر آن تاکنون هزاران نفر از مردم مظلوم این کشور جان خود را از دست داده‌اند.    

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار