سوریه:برخی در غرب با متن توافق‌ منع گسترش تسلیحات شیمیایی بازی می‌کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که برخی کشورهای غربی با متن توافق‌نامه منع گسترش تسلیحات شیمیایی بازی می‌کنند.

به گزارش ذاکرنیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: شکست مکانیزم تحقیقات مشترک در عمل به تعهدات و نداشتن اعتبار منجر به پایان دوره آن شد. این مسئله برخی کشورهای غربی را وادار کرد که با متن‌ توافق‌نامه سازمان منع تسلیحات شیمیایی بازی کنند و بر کشورهای عضو فشار بیاورند تا یک قطعنامه غیرقانونی برای ایجاد مکانیزمی با عنوان تیم تحقیقات و مشخص کردن هویت صادر کنند. اقدامات تیم حقیقت‌یاب به صدور یک گزارش غیرموثق منجر شد.


صباغ گفت: این نتیجه‌گیری‌ها زمینه مناسبی را برای آمریکا و فرانسه فراهم کرده تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای نشست کشورهای سازمان منع تسلیحات شیمیایی تبلیغ کنند که هدف آن ایجاد بهانه‌های جدید برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه سوریه و تشویق گروه‌های تروریستی به انجام حملات نمایشی جدید با سلاح‌های شیمیایی در راستای خدمت به سیاست‌های خصمانه آمریکا و غرب است.


صباغ از تمام کشورهای عضو خواست از این تلاش حمایت نکنند و مقابل آن بایستند تا مانع از پیامدهای خطرناک علیه فعالیت این سازمان شوند.


وی گفت: ما به شدت این روش خصمانه و سیاسی را رد می‌کنیم و خواهان توقف آن هستیم. در عین حال از کشورهای عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی می‌خواهیم این قطعنامه را با یک گزارش کاربردی و گفتگوی سازنده تغییر دهند.


صباغ گفت: ما بارها استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرفی و در هر مکانی را محکوم کرده‌ایم. تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حادثه ادعایی در دوما در سال ۲۰۱۸ رسوایی آشکاری برای این سازمان است. نتایجی که کارشناسان به آن دست یافتند دلیل واضح و قوی درباره میزان تحریف و جانبداری کامل سازمان از فرضیه‌های نظری است که هیچ گونه ادله علمی یا ملموسی پشت آن نیست. گزارش حادثه ادعایی دوما شک و تردیدهایی را درباره تمام گزارشات سازمان به ویژه گزارش حادثه خان شیخون در سال ۲۰۱۷ به وجود می‌آورد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار