سوریه| تنگ شدن عرصه بر تروریست‌های داعشی در صحرا

ادامه پیشروی های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در صحرای سوریه سبب شده که روز به روز عرصه بر آنها تنگ‌‌تر شود و مجالی برای خودنمایی نداشته باشند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش  و متحدانش به پاکسازی صحرای شرقی  از لوث داعش از چند محور ادامه می‌دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منبع نظامی سوری بیان کرد: ارتش سوریه در راستای تامین امنیت جاده بین المللی دمشق به الرقه به روی ناوگان حمل و نقل عمومی و نیز خودروهای شخصی شهروندان سوری و ممانعت از حملات به مواضع نظامی ارتش سوریه، گام بر می‌دارد.

منبع نظامی سوری اظهار داشت: روز به روز مساحتی که تروریست‌های داعش در صحرای سوریه در آن حرکت می‌کنند، محدودتر می‌شود و آنها متحمل خسارات و تلفات سنگین شده‌اند.

از سوی دیگر جنگنده‌های روسی مواضع داعش در اطراف جاده «اثریا-الطبقه» در حومه غربی استان الرقه را در چهل نوبت بمباران کردند و این همزمان با ادامه پیشروی ارتش سوریه در صحرای سوریه است.

کشور سوریه , داعش | گروه تروریستی داعش ,

همچنین حملات هوایی به صحرای حمص و دیرالزور و در مثلث حماه-حلب- الرقه انجام شد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه به حملات تروریست‌ها در حومه شمال غربی حماه و جنوب ادلب واکنش نشان دادند.

منابع نظامی سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در اطراف مناطق «الزیاره»، «العنکاوی» و« قلیدین» در «سهل الغاب» در شمال غرب استان حماه درهم کوبیدند.

این منابع به آتش سنگین ارتش سوریه بر روی مواضع تروریست‌ها در «سفوهن»، «الفطیره»، «کنصفره»، «فلیفل»، «الباره»، «بینین»، «الرویحه»، «کفرشلایا»، «الحلوبه» در حومه جنوبی ادلب اشاره کردند.

نشست کمیته روسی- سوری با هدف ارتقای اقتصادی

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه با اشاره به واردات دمشق از مسکو اعلام کرد: این در راستای توافقات بلند مدت در این زمینه است و بخش اعظم نیازهای ملت سوریه و در راس آنها نیازهای نفتی و گندم ار روسیه وارد می‌شود و طی ماه‌های مارس و آوریل هم ادامه خواهد داشت و درباره جدول زمانی آن توافق شده است.

وی در ادامه از مقدمات نشست کمیته روسی-سوری مشترک در زمینه همکاری اقتصادی، فناوری و علمی هم در ماه جاری در دمشق خبر داد و اینکه توافقنامه‌هایی به امضا خواهد رسید.

کشور سوریه , داعش | گروه تروریستی داعش ,

«حداد» امضای توافقنامه تقویت و توسعه همکاری اقتصادی و تجاری میان  سوریه و روسیه را از توافقات احتمالی دانست و اینکه این نشست فقط اقتصادی خواهد بود.

سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد که در هر نشستی با روس‌ها موضوع کم اثر کردن تحریم‌های غرب و آمریکا بررسی می‌شود، سخن گفت.

وی با اشاره به کمک‌های فراوان روسیه به سوریه در همه زمینه‌ها برای عبور ملت سوریه از جنگ اقتصادی و محاصره ظالمانه آن از سوی آمریکا و غرب بیان کرد: رواط اقتصادی میان دو کشور باید متناسب با روابط راهبردی میان دو کشور باشد.

وی از مذاکرات برای دریاف واکسن «اسپوتنیک 7 »از روسیه هم خبرداد؛ اما در عین حال درباره موعد رسیدن این واکسن ضد کرونا اعلام کرد که موعدش مشخص نیست.

حداد اعلام کرد که روسیه رایگان این واکسن را به سوریه خواهد داد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار