سوءاستفاده کوشنر از روابط با کشورهای عربی برای جذب سرمایه شرکتش

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی فاش کرد، «جارد کوشنر» داماد دونالد ترامپ از برخی از ارتباطاتش با کشورهای عربی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ ایجاد کرده بود، برای جذب سرمایه‌گذاری شرکت جدیدی استفاده کرده است.

به گزارش ذاکرنیوز، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است، جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با مسئولانی از عربستان، قطر، امارات و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای جذب سرمایه برای شرکت تازه تاسیسش به نام "افینیتی پارتنر" (Affinity Partner) ارتباط برقرار کرده است.


این روزنامه همچنین نوشت، اما ظاهر امر نشان می‌دهد که جارد کوشنر به عنوان مدیر سابق دفتر نوآوری آمریکا و مشاور ارشد ترامپ به طور کامل در تلاش‌هایش برای جمع‌آوری مبلغی به اندازه چندین میلیارد دلار تا اوایل سال آتی میلادی موفق نبوده است.


همچنین گزاش شده است که حاکمان قطر و امارات از سرمایه‌گذاری در این شرکت جدید متعلق به جارد کوشنر سر باز زدند. گرچه ظاهر امر نشان می‌دهد که کوشنر جوان توانسته به جذب سرمایه از عربستان و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی ۴۵۰ میلیارد دلاری این کشور موفق شود.


روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که این صندوق در حال حاضر با کوشنر برای یک سرمایه‌گذاری قابل توجه در حال گفت‌وگوست.


داماد ترامپ در دوران حضورش در کاخ سفید از اماراتی‌ها در دشمنی با قطری‌ها حمایت می‌کرد.


در حالی که امارات، کوشنر را متحد خود می‌بیند، اما تیزبینی گذشته تجاری وی را زیر سوال برده‌اند چون به زمانی محدود می‌شود که وی مسئول امور تجاری و ملک و املاک خانواده‌اش بوده است.


کوشنر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صمیمی شد و از او در زمانی دفاع کرد که اطلاعات آمریکا گفت که وی دستور قتل جمال خاشقجی، منتقد دولت عربستان و ستون‌نویس واشنگتن پست را صادر کرده است.


وی همچنین ترامپ را برای نخستین سفر بین‌المللی‌اش به ریاض در ۲۰۱۷ تشویق کرد.


کارشناسان اخلاقیات، تلاش کوشنر برای جمع‌آوری پول از مقام‌هایی را که از طرف دولت با آنها سروکار داشت، به ویژه در مورد اینکه ترامپ دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، زیر سوال می‌برند.


آنچه دستاورد مهم کوشنر در دوران ریاست ترامپ و در خاورمیانه شناخته می‌شود، مرتبط با توافق‌های "ابراهیم" و همچنین یک سری پیمان‌هایی است که باعث ایجاد روابط بین صهیونیست‌ها و چند کشور عربی شد.


داماد ترامپ بارها گفته است که علاقه‌ای برای بازگشت به عرصه سیاست ندارد اما تلاش‌های اخیرش برای ایجاد یک نهاد غیردولتی با عنوان "موسسه توافق‌های ابراهیم برای صلح" برای کار بر روی خاورمیانه خلاف این را ثابت می‌کند. وی شرکت جدیدش را در ماه‌های اخیر در میامی به راه انداخته و امیدوار است که در خاورمیانه با تمرکز بر ایجاد روابط بین اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها با جدیت کار کند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار