اشپیگل:

سازمان سیا به آلمان درباره حمله احتمالی به نورد استریم هشدار داد

بنا به اعلام یک نشریه آلمانی، دولت برلین از مدتها قبل هشداری در خصوص هدف قرار گرفتن احتمالی خطوط لوله گازی روسیه دریافت کرده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک نشریه آلمانی از هشدار آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، درباره حمله احتمالی به خطوط لوله گازی روسیه به اروپا پرده برداشت.

در پی بروز نشتی در دو خط لوله گازی نورد استریم یک و دو، مجله آلمانی اشپیگل روز سه شنبه در مطلبی عنوان کرد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته ها پیش از اعلام نشت گاز در خطوط لوله روسیه به آلمان، به دولت برلین درباره حملات احتمالی به خطوط لوله گاز در دریای بالتیک هشدار داده بود.

این نشریه آلمانی به نقل از منابع ناشناس خود نوشت که دولت آلمان در تابستان امسال اخطار حمله به خطوط لوله نورد استریم را از سوی سیا دریافت کرده است. در مطلب نشریه اشپیگل آمده است که بر این اساس دولت برلین انتظار داشت یک حمله هدفمند به خطوط لوله گازی نورد استریم ۱ و ۲ انجام شود.

نشریه اشپیگل در ادامه مطلب خود متذکر شد برغم پیگیری های این نشریه، سخنگوی دولت آلمان از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار