زلنسکی رئیس کمیته بین‌المللی المپیک را به خط مقدم جبهه دعوت کرد!

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره احتمال حضور ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس، او را به خط مقدم جبهه جنگ در این کشور دعوت کرد!

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از العربیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از اظهارات اخیر توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره لزوم یافتن «راهی» برای حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت که باخ باید از خط مقدم جبهه نبرد در شهر باخموت بازدید کرده و با چشم خودش ببینید که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است!


روسیه و بلاروس اندکی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، از حضور در رقابت‌های بین‌المللی بسیاری از رشته‌های ورزشی محروم شدند.


زلنسکی درباره اظهارات باخ گفت: از باخ دعوت می‌کنم که به باخموت بیاید تا با چشمانش ببیند که بی‌طرفی وجود ندارد! محرز است که هر پرچم بی‌طرفانه ورزشکاران روسیه به خون آلوده است!


شهر باخموت در منطقه شرقی دونتسک واقع شده و هم‌اکنون کانون جنگ اوکراین است. نیروهای روسیه در جریان آنچه کی‌یف یکی از خونین‌ترین نبردها از آغاز جنگ تاکنون توصیف کرده‌اند، همواره در تلاش بوده‌اند تا کنترل باخموت را به دست بگیرند.


باخ دیروز (جمعه) گفت که ورزشکاران روسیه و بلاروس می‌توانند به حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس امیدوار باشند اما تنها می‌توانند با پرچم بی‌طرف رقابت کنند.


وی افزود: رسالت کمیته بین‌المللی المپیک این است که ورزشکاران سراسر جهان را گرد هم آورد به ویژه وقتی که کشورشان در جنگ است. قانون این است: هیچ ورزشکار روس یا بلاروسی نباید حضور داشته باشد اما افراد و ورزشکاران بی‌طرف از این کشورها بدون هیچ نشانه و علامتی از ملیت‌شان احتمالاً خواهند توانست سال آینده در پاریس رقابت کنند.


زلنسکی در ادامه مدعی شد: ممکن نیست که کسی از حرف‌های رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ناامید نشود. بارها با او حرف زدم و هرگز نشنیدم که اگر قرار به بازگشت ورزشکاران روسیه به رقابت‌های بین‌المللی باشد، آنوقت چطور می‌خواهد از ورزش مقابل پروپاگاندای جنگ صیانت کند!

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار