رزاق‌کریمی: مستندسازها نباید وابسته به زمان باشند

مستندساز و سازنده مستند "بانو قدس" با بیان اینکه فیلم سازی مستند زمان نمی‌شناسد گفت: مستندسازها نباید وابسته به زمان باشند.

به گزارش ذاکرنیوز ، مصطفی رزاق‌کریمی امروز در آیین اکران و رونمایی از فیلم فرزند صبح در هفته فرهنگی "بر آستان آفتاب" در خمین با اشاره به جلوگیری از تحریف و دروغ‌پردازی در مستندسازی، اظهار داشت: فیلم‌سازان و مستندسازان باید در روایت خود از شعار دادن پرهیز کنند چرا که مردم با مشاهده فیلم تفاوت واقعیت و شعار را به خوبی خوب متوجه می‌شوند.

وی افزود: پیشنهاد ساخت مستند "بانو قدس ایران" مربوط به سال‌ها قبل است که دوستان عروج فیلم و اصغریان دعوت و موضوع را معرفی کردند و من چند کتاب خواستم و حاصل این کتاب انگیزه‌ای برای پژوهش شد برای این فیلم و هر چه بیشتر پیش می‌رفتیم شخصیت بانو قدس بیشتر می‌شد.

سازنده مستند "بانو قدس" تصریح کرد: برای ساخت فیلم چند بار به بن‌بست رسیدیم و مجددا شروع کردی، چهار سال به لحاظ محتوایی با این موضوع عجین بودم و سه سال به جد درباره آن پژوهش کردم. دوستانم می‌دانند هیچ وقت قرارداد فیلم نمی‌بندم، بلکه قرارداد پژوهش می‌بندم و اگر به نتیجه برسم فیلم را می‌سازم در غیر این صورت عذرخواهی می‌کنم.

رزاق‌کریمی بیان کرد: مستند بانو قدس ایران برای عموم مردم است و به اعتقاد بنده مستندسازها نباید وابسته به زمان باشند، چرا که فیلم‌سازی مستند زمان نمی‌شناسد، بنابراین هر زمان که موضوع جذاب باشد باید وقت بگذاریم و کار کنیم، ساخت این فیلم برای من هم جای خوشحالی دارد، مردم در خصوص زندگی امام و بخش سیاسی آن آشنا هستند، اما کمتر کسی با زندگی شخصی امام آشنا است.

وی ادامه داد: چگونگی شناخت همسر امام (ره) برای من اهمیت بسیاری داشت هر چند بانو قدس ایران و خدیجه ثفقی با حضور امام معنا پیدا می‌کرد، در ساخت این مستند بیت امام با من همراه بودند مراحل تحقیق و سناریو به ویژه حاج حسن آقا در را باز گذاشته بودند و هر جا به سوالات محتوایی بر می‌خوردم خدمت ایشان می‌رفتیم.

سازنده مستند "بانو قدس" بیان کرد: مستندسازان بسیار خوبی در سینمای ایران وجود دارند که امید است در این عرصه بیشتر کار بیشتری انجام شود و تقاضا می‌شود دوستانی که این فیلم را مشاهده کردند اگر نظری دارند من را در جریان بگذارند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از تسنیم، سینا دلشادی، مدیرکل ارشاد استان مرکزی نیز در این آیین اظهار داشت: سینمای ایران در عرصه ایدئولوژی به اندازه عرصه تکنیک رشد نداشته و اگر سینمای ما امروز در تراز انقلاب است من حرفی ندارم، اما اگر سینمایی است که با خدمت به مردم و نقش افرینی برای تربیت مردم فاصله دارد یعنی از نظر ایدئولوژیکی فاصله گرفته‌ایم و این فاصله را می‌توان با سینماگران متخصص و متعهد پر کرد.

وی افزود: حضرت امام به گردن همه ما به ویژه اهل هنر حق دارد، امام هنر را به دامان دین برگرداند و به اعتقاد من یکی از ویژگی‌های بارز و کمیاب در بین رهبران دینی عنصر زیرکی و هوشیاری بود که در امام موج می‌زد امروز روزی است که به ساحت انقلاب و حضرت امام باید ادای دین کرد و با ابزار هنر نقش آفرینی کنیم و تولیدات هنری و فاخری همان جهاد تبیینی است که  مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

مدیرکل ارشاد  استان مرکزی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب که به امام گفتند با رادیو و تلویزیون و هنر چه کنیم و خیلی‌ها آن را با ابتذال و انحراف یکی می‌کردند، ایشان کارکرد سینما را از ابتذال جدا کردند و اعلام کردند که انقلاب با سینما مخالف نیست، بلکه با فحشا و انحراف و مراکزی که مردم را عقب نگه دارد، مخالف است.

به‌گزارش تسنیم، در آیین رویداد "بر آستان آفتاب" از بهروز افخمی و مصطفی رزاق کریمی به خاطر مستند "بانوی قدس ایران" و از هادی حکیمیان به خاطر کتاب "روح الله" با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار