دمشق: آمریکا آدرس غلط ندهد

سوریه با رد ادعاهای مقامات آمریکا علیه این کشور گفت که واشنگتن باید هرچه سریعتر دست از اشغالگری، غارت نفت و گندم سوریه و حمایت از گروهک‌های مسلح جدایی طلب بردارد و به حاکمیت و قوانین سوریه احترام بگذارد.

 به گزارش ذاکرنیوز ، وزارت امور خارجه سوریه ادعای مقامات آمریکا درباره ربودن شهروندان این کشور در دمشق را تکذیب کرد و گفت که واشنگتن به جای این ادعاها به اشغالگری و چپاول نفت و گندم سوریه پایان دهد.

خبرگزاری سانا سوریه امروز چهارشنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که دمشق هرگونه ربوده شدن شهروند آمریکایی در سوریه را تکذیب و بر پایبندی همیشگی خود بر اصول و قوانین بین المللی و قوانین توافق وین در ارتباط با روابط و امور کنسولگری تأکید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود از افکار عمومی و مقامات آمریکا خواست که به این نکته توجه کنند که این کشورشان بوده که توافق وین و قوانین مربوط به توافق وین در ارتباط با روابط دیپلماتیک را نقض کرده است و آن زمانی بود که نسبت به ورود غیرقانونی شهروندانش به سوریه بی‌اعتنایی و حتی آن‌ها را به این کار تشویق کرده است.

در این بیانیه آمده است: «سوریه تأکید دارد که هرگونه گفت‌وگو یا تماس رسمی با طرف آمریکایی صرفا علنی و براساس اصل احترام به حاکمیت و استقلال و یکپارچگی سرزمینی جمهوری عربی سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن خواهد بود.»

وزارت خارجه سوریه در پایان این بیانیه از آمریکا خواست که هرچه سریعتر و بدون پیش شرط نظامیان خود را که به شکل غیرقانونی در سوریه حضور دارند، خارج کرده و دست از سرقت، قاچاق و چپاول نفت و گندم سوریه بردارد و به حمایت از گروهک‌های جدایی طلب مسلح و گروهک‌های تروریستی مسلح در التنف  پایان داده و تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه را لغو کند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار