در هر ۹۰ ثانیه یک نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا می‌میرد

طبق گزارش شبکه سی‌بی‌اس در شش ماه گذشته، در هر ۹۰ ثانیه یک آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری سی بی اس با اشاره به اینکه شیوع کرونا در برخی از ایالت‌های آمریکا روند کاهشی نداشته است نوشت: از زمان تایید نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا در آمریکا در ماه فوریه، به طور متوسط در هر یک دقیقه و نیم [۹۰ ثانیه]، یک آمریکایی جان خود را از دست داده است. این رقم تقریباً معادل کل جمعیت سالت لیک سیتی در ایالت یوتا یا اکرون در ایالت اوهایو است. بدون شک آمار ۲۰۰ هزاری مورد تلفات، رقم بسیار تامل برانگیزی است. اما شاید مسئله تامل برانگیزتر این باشد که در برخی نقاط کشور نشانه‌های چندانی از کاهش شیوع ویروس کرونا دیده نمی‌شود.

در همین راستا، امروز در محوطه بنای یادبود واشنگتن ۲۰۰ هزار پرچم آمریکا به احترام ۲۰۰ هزار آمریکایی که بر اثر کرونا جان باختند، نصب شد.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این پرچم‌ها نه تنها نشانه تعداد افرادی است که جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، بلکه نشان می‌دهد چه تعداد خانواده عزیزانشان را از دست داده اند.

دکتر آنتونی فائوچی گفت: مرگ ۲۰۰ هزار نفر بسیار تامل برانگیز و از برخی جهات بهت آور است. شمار تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است. رئیس جمهور ترامپ به عملکرد خود در مقابله با کرونا نمره عالی می‌دهد. ترامپ گفته بود: در زمینه روابط عمومی به خودم نمره D و در زمینه مقابله با کرونا +A می‌دهم.

اما به نظر می‌رسد دکتر فائوچی، کارشناس بلندپایه بیماری‌های عفونی آمریکا نظر دیگری دارد. او گفت: فقط نگاهی به آمار بیندازید و خودتان تصمیم بگیرید.

کارشناسان بهداشتی نگران شیوع دوباره ویروس با شروع فصل پائیز هستند. ۲۰ ایالت و واشنگتن دی سی و پورتوریکو از افزایش شمار مبتلایان جدید از دو هفته پیش خبر داده اند. بیش از دو ماه است که شمار مبتلایان جدید به سرعت رو به افزایش است. این در حالی است که نگرانی‌های جدیدی از فرارسیدن فصل آنفلوانزا همزمان با بازگشت دانش آموزان به مدارس وجود دارد.

بررسی جدید نشان می‌دهد روزانه بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ تن در سراسر آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، که اگر کلاس‌های درس همچنان به صورت مجازی ادامه می‌یافت، شاید این اتفاق نمی‌افتاد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار