خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۲ تیرماه

تصویب لایحه موافقت‌نامه ایران و هند برای جلوگیری از فرار مالیاتی/ اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده/ موافقت مجلس با دوفوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی/ انتخاب هیات رییسه فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس  به ریاست امیرحسین قاضی زاده هاشمی برگزار شد و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند، لایحه مالیات بر ارزش افزوده و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  در نطق پیش از دستور ضمن گرامیداشت روز ۱۹ تیرماه و سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، گفت: ملت ایران در مقاطع مختلف تاریخی نشان داده برای آنچه نظام سلطه دنبال می‌کند ارزشی قائل نیست و به دنبال حفظ هویت دینی و فرهنگی خود است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۱۹ تیر، سالروز قیام ملت در دفاع از حیثیت زن مسلمان است

در جلسه علنی امروز، نمایندگان همچنین ایراد شورای نگهبان در لایحه موافقت‌نامه بین ایران و هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی را رفع کرد.

احد آزادیخواه، نماینده ملایر هم با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی در اخطاری تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی باید از محتوای برنامه ۲۵ ساله سند همکاری ایران و چین مطلع باشد تا برجام ۲ رخ ندهد.

در جریان جلسه علنی امروز مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی شد و به منظور تأمین نظر شورای نگهبان تبصره ماده ۵۷ این لایحه را اصلاح گردید.

همچنین نمایندگان دو ناظر را برای عضویت در شورای مرکزی زکات و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده انتخاب کردند. براین اساس از مجموع ۲۱۴ رای ماخوذه، سید کاظم موسوی نماینده اردبیل با ۲۰۳ رای به عنوان ناظر در شورای مرکزی زکات انتخاب شد.

ناطقین امروز مجلس

حسینی‌کیا: ارزش یارانه مردم به ۲ دلار رسیده است

نماینده دشتستان: دولت جلوی فاجعه کرونایی پیش رو در بوشهر را بگیرد

نماینده ساوه: به دولت پیشنهاد می‌کنم در عمل تابع ولایت فقیه باشد

نماینده اصفهان: ظرفیت‌های فقه را به کمک اقتصاد بیاورید

پاشایی: امیدواریم این مجلس از ایستادن در مقابل انواع مافیا نترسد

***

دقایقی پس از مطرح شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی،  این طرح موقتا از دستور کار مجلس خارج شد اما  در ادامه جلسه علنی امروز دو فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار  نمایندگان قرار گرفت که نمایندگان به آن رای دادند.

همچنین طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و داروی اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد که متن آن را نیز می توانید اینجا بخوانید.

در جریان انتخابات اعضای هیات رییسه فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی، محسن پیرهادی به عنوان رئیس و جعفر قادری و علی اکبر کریمی به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند. همچنین محمد رضا دشتی اردکانی و کیومرث سرمدی به عنوان دبیر اول و دوم و مجتبی یوسفی به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند.

سید مصطفی میرسلیم که پیش از این کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ شده بود در نامه‌ای به هیات رییسه ضمن اعلام انصراف خود از کاندیداتوری به نحوه‌ی تصمیم‌گیری هیات رییسه اعتراض کرد.

در پایان جلسه علنی امروز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هم که اداره جلسه را بر عهده داشت، اعلام کرد جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

نمایندگان مجلس یازدهم پس از پایان جلسه امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانسی با رهبر انقلاب دیدار کردند. این دیدار اولین دیدار نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار