خدمات پلیس به زلزله‌زدگان سی‌سخت تا رسیدن به شرایط عادی ادامه دارد

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات رسانی به زلزله زدگان در شهر سی سخت تا رسیدن به شرایط عادی ادامه دارد و کلانتری و پاسگاه های انتظامی مناطق آسیب‌دیده تقویت می شوند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا سرهنگ جهانبخش محمدی سیرت روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی پاسخگوی مردم هستند و با گشاده رویی به آنان پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به حضور اثربخش عوامل انتظامی برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده مناطق شهرستان دنا، افزود: تا رسیدن به وضعیت عادی، به شهروندان گرفتار در زلزله کمک خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون با همکاری خوب مردم شهرستان دنا، کوچکترین مشکلی در خصوص امنیت در مناطق زلزله‌زده نداشتیم و اوضاع به خوبی مدیریت شده است.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اهمیت و احساس امنیت در بین مردم، ابراز داشت: امروز پلیس نماد خدمتگزاری در جامعه است و رضایتمندی مردم مایه دلگرمی نیروی انتظامی بوده و این رضایتمندی در بین زلزله زدگان شهر سی‌سخت به طور کامل ملموس است.

وی بیان کرد: با تلاش مجاهدانه همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و همکاری خوب مردم روند امدادرسانی سرعت بیشتری گرفته است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار