توقیف محموله سلاح با ظن انتقال به ونزوئلا توسط پلیس کلمبیا

به گفته یک فرد مطلع، پلیس کلمبیا در حال بررسی است که آیا محموله اسلحه و مهمات از آمریکا که اواخر شنبه شب توسط مقامات توقیف شد، راهی ونزوئلا بوده است یا خیر.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، پلیس مالیات و گمرک کلمبیا (POLFA) در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها پس از متوقف شدن یک کامیون در ایست بازرسی پلیس در استان "مگدالنا" که در ساحل کارائیب قرار دارد، ۶ قبضه اسلحه Anderson AM-۱۵  و ۷ خشاب گلوله‌های کالیبر ۵.۵۶ را توقیف کرده‌اند.

POLFA اعلام کرد، سلاح‌ها در عقب کانتینر کامیون پیدا شده‌اند و بین لباس‌های استفاده شده و کثیف، پنهان شده بودند.

این وسیله نقلیه از بوگوتا، پایتخت کلمبیا در ارتفاعات آند به راه افتاده بود و در مسیر خود به "ریوهاچا"، پایتخت منطقه‌ای بخش شمال شرقی "لا گواخیرا" که دارای مرز با ونزوئلا است، حرکت می‌کرد.

یک فرد مطلع از موضوع روز یکشنبه به رویترز گفت: تصور می‌شود یک مظنون مرد منتظر دریافت سلاح‌ها بوده و پلیس در حال تحقیق درباره این است که آیا مقصد برنامه‌ریزی شده برای سلاح‌ها ونزوئلا بوده است یا خیر.

در بیانیه پلیس مالیات و گمرک کلمبیا آمده است: POLFA با تحقیقات امنیت داخلی، بازوی اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده همکاری خواهد کرد تا تعیین کرد کدام ارگان برای محموله سلاح مسئول است.

پلیس مالیات و گمرک کلمبیا تا به اینجای امسال ۸ قبضه سلاح گرم، خشاب و ۲۶۰ گلوله کالیبر ۰.۳۰ را نیز کشف و ضبط کرده است. POLFA در سال ۲۰۲۰،  ۱۱ قبضه سلاح گرم به همراه ۳۰۰ قبضه اسلحه و بیش از ۶ هزار فشنگ را توقیف کرد.

سرتیپ "گوستاوو فرانکو"، مدیر POLFA گفت: پلیس مالیات و گمرک کلمبیا در سال ۲۰۲۱ اقدامات خود را برای جلوگیری از قاچاق اسلحه افزایش داده است.

وی افزود: ما موضع قاطعانه‌ای در برابر جنایت می‌گیریم.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار