فرمانده سپاه ناحیه بناب خبر داد؛

تلاش بسیج و سپاه برای ریشه کنی ویروس کرونا در بناب

بناب- فرمانده سپاه ناحیه بناب با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در بناب از تلاش بسیج و سپاه برای ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ یحیی حیدری ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب گفت: با تلاش کادر درمانی در خط مقدم و با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بناب بودیم.

وی یادآور شد: بهترین امر به معروف در شرایط فعلی امر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و باید تلاش کنیم که مجدداً این ویروس در شهرستان شیوع پیدا نکند.

فرمانده سپاه بناب سپس با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن اظهار امیدواری تأکید کرد: بسیج در کنار کادر درمان آماده کمک برای مقابله با کاهش و ریشه کنی ویروس کرونا هستند.

اگر کرونا را جدی نگیریم اسفند و فروردین ماه شاهد فاجعه انسانی در بناب خواهیم بود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان بناب بستری هستند.

علی نیّرپور با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی در بناب بستری شده‌اند؛ افزود: طی این مدت متأسفانه ۱۸۴ نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان بناب فوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر نسبت به ماه قبل تعداد بستری از ۸۰ نفر و تعداد فوتی روزانه از ۵، ۶ نفر به صفر کاهش یافته بود ولی رفته رفته شاهد شیوع این ویروس در شهرستان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب بیشترین دلیل افزایش مبتلایان به کرونا را در شهرستان تماس با افراد در منزل، دید و بازدید، بانک‌ها، مجالس ختم و عروسی، نانوایی‌ها و آرایشگاه‌ها اعلام و تأکید کرد: وضعیت شهرستان بناب بسیار شکننده است و روزهای بسیار تلخی برای روزهای آتی شهرستان پیش بینی می‌کنیم.

نیّرپور هشدار داد: اگر فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و استفاده از توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، شرایط سخت‌تر خواهد بود.

به گفته وی، تاکنون ۱۹۰ نفر از همکاران بهداشتی و درمانی بناب به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این ویروس با هیچکس تعارف ندارد و نباید فرافکنی کنیم و اگر مسأله را ساده بدانیم در اسفندماه و فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شاهد فاجعه انسانی در بناب خواهیم بود و اوضاع تلخی را پیش بینی می‌کنیم.

نیّرپور خاطرنشان کرد: اگر همت نکنیم شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در بناب به ۹۰ نفر نیز خواهیم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار