تفتیش منزل ترامپ؛ راست‌گرایان افراطی در آمریکا از احتمال جنگ داخلی می‌گویند

بازرسی اف‌بی‌آی از عمارت و استراحتگاه دونالد ترامپ در «مار اِ لاگو» خشم طرفداران او و راست‌گرایان در آمریکا را به همراه داشته و آنها با لحنی خشن از ضرورت اعتراض می‌کویند.

به گزارش ذاکرنیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته تفتیش اف‌بی آی از منزل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در عمارت شخصی‌اش در مارالاگو باعث شده راست‌گرایان افراطی به زبان خشونت و انذار درباره وقوع جنگ داخلی روی بیاورند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در یک گزارش تحلیلی نوشته در 6 سال گذشته طرفداران دونالد ترامپ، هر زمان که مأموران اجرای قانون قصد تحقیق از رئیس‌جمهور سابق را داشته‌اند به شدت به این مأموران تاخته و تلاش کرده‌اند آنها را تضعیف کنند.

اما مطابق این تحلیل، این بار واکنش طرفداران ترامپ به بازرسی اف‌بی‌آی فراتر از خشم و انزجارهای متداول و مرسوم بوده است. شماری از حامیان ترامپ و حتی بعضی از چهره‌های طرفدار او در رسانه‌ها و یا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه اکنون به زبان خشونت برای ابراز مخالفتشان با اقدام اف‌بی‌آی روی آورده‌اند.

به عنوان مثال، «استیون کراودر»، از تحلیلگر محافظه‌کار آمریکایی که نزدیک به دو میلیون دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی توییتر دارد چند ساعت بعد از انتشار خبر بازرسی اف‌بی‌آی در صفحه‌اش نوشت: «فردا جنگ است. خوب بخوابید.»

  

نیویورک‌تایمز می‌گوید: بررسی این رسانه نشان می‌دهد این لحن خشن از دوشنبه شب زبان غالب در میان محافظه‌کاران بود. وب‌سایت  The Gateway Pundit، از رسانه‌های طرفدار ترامپ در مطلبی که استفان بانون، مشاور سابق ترامپ آن را بازنشر کرد، نوشت: «معنای این جنگ است.»

چند ساعت بعدتر، جو کنت، یکی از نامزدهای مورد حمایت ترامپ که قرار است برای کسب کرسی ایالت واشنگتن در مجلس نمایندگان رقابت کند خطاب به مجری که از او پرسیده بود که معنای بازرسی از منزل ترامپ نیست گفت: «این نشان می‌دهد چیزی که خیلی از ما از مدت‌ها پیش گفته‌ایم درست است: ما در جنگ هستیم.»

نیویورک‌تایمز نوشته این ایده که اوضاع در ایالات متحده به قدری وخیم شده که نیاز به اعمال خشونت وجود دارد بارها و بارها توسط تحلیلگران و چهره‌های راست‌گرا مطرح شد. نیکلاس فیونتس، یکی از راست‌گرایان افراطی طرفدار ترامپ در مطلبی در فضای مجازی نوشت: «آیا کشور ما در آستانه جنگ داخلی است؟»

ماموران پلیس فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) شامگاه روز دوشنبه 8 اوت بدون اطلاع قبلی با «یورش» به عمارت و استراحتگاه دونالد ترامپ در «مار اِ لاگو» و اقع در در پالم بیچ فلوریدا به بازرسی منزل رئیس جمهوری پیشین آمریکا پرداختند. تصاویر منتشر شده از این رویداد شامل تصاویر هوایی از عمارت ترامپ و تصاویری از حضور خودروهای پلیس در اطراف منزل اوست.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه به این پرونده گزارش داده است که ماموران اف‌بی‌آی در این «بازرسی غافلگیرانه» به دنبال اسناد طبقه‌بندی‌ شده‌‌ای بودند که احتمال می‌رود ترامپ در پایان ریاست جمهوری از کاخ سفید خارج کرده باشد.  

خروج اسناد طبقه‌بندی دوره ریاست‌جمهوری توسط آقای ترامپ رویداد تازه‌ای نیست. دفتر آرشیو ملی آمریکا در فوریه 2022 از انتقال 15 جعبه از اسناد محرمانه توسط آقای ترامپ به اقامتگاه خود در «مار اِ لاگو» خبر داده بود. روی این جعبه‌ها علامت «اطلاعات طبقه بندی شده امنیت ملی» به چشم می‌خورد. 

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد: «خانه زیبای من، «مار اِ لاگو» در پالم بیچ فلوریدا هم‌اکنون در محاصره، یورش و اشغال تعداد زیادی از ماموران اف‌بی‌آی است.آنها حتی گاو صندوق من را نیز باز کرده‌اند.»

 دفتر آرشیو ملی آمریکا همچنین «به ریختن برخی اسناد و مدارک در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به توالت کاخ سفید» اشاره کرده بود. دفتر آرشیو ملی، اسناد مرتبط با این موضوع را به کمیته نظارت کنگره ارایه کرده بود. 

 اقدام اخیر اف‌بی‌آی در بازرسی سرزده از خانه ترامپ نشان دهنده تشدید نظارت مجریان قانون بر ترامپ است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ در چند ماه اخیر آشکارا از میل بازگشت به قدرت سخن گفته است.

ترامپ در بیانیه اخیر خود اعلام کرد: «پس از همکاری با نهادهای دولتی، این یورش اعلام نشده به خانه من ضروری و مناسب نبود.» قانون فدرال، حذف اسناد طبقه‌بندی شده و انتقال آن به مکان های غیرمجاز را ممنوع اعلام کرده است. با این وجود ممکن است آقای ترامپ استدلال کند که به عنوان رئیس جمهوری پیشین این کشور، او مرجع نهایی حذف طبقه بندی این دسته از اسناد بوده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته که هنوز گزارشی از خشونت راست‌گراها یا تظاهرات‌های گسترده در آمریکا دریافت نشده اما به نظر می‌رسد فعالان طرفدار ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری تظاهرات‌هایی برای اعتراض به اقدام اف‌بی‌آی هستند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار