تعویق جلسه کمیته 6 ژانویه به علت نزدیک شدن طوفان ایان به فلوریدا

جلسه استماع کمیته قضایی 6 ژانویه، به علت نزدیک شدن طوفان ایان به ایالت فلوریدا، به تعویق افتاد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بنی تامپسون» رئیس کمیته قضایی 6 ژانویه که مسئول رسیدگی به پرونده حمله به کنگره در سال 2021 است، در بیانیه ای اعلام کرد که جلسه استماع امروز این کمیته به علت نزدیک شدن طوفان ایان و خطرات احتمالی آن برای ساکنان فلوریدا، لغو شده است.

وی بدون اعلام زمان مشخصی برای تشکیل دوباره این جلسه اظهار کرد با توجه به نزدیک شدن طوفان ایان به بخش های بزرگی از فلوریدا، تصمیم گرفتیم تا جلسه استماع روز چهارشنبه را به تعویق بیاندازیم و امیدواریم امنیت و آرامش به زودی برقرار شود.

تامپسون خاطرنشان کرد به رغم به تعویق افتادن این جلسه، تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و ما به زودی تاریخ مشخصی را برای برگزاری این جلسه اعلام می کنیم.

وی افزود: انتظار می رود این جلسه، آخرین جلسه استماع کمیته تحقیقاتی باشد. 8 جلسه در ماه های ژوئن و جولای برگزار شد و در این جلسات بیش از یک سال بررسی ها درباره حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، مطرح شد.

این در حالی است که این کمیته زمانی را برای اعلام رای نهایی خود اعلام نکرده اما انتظار می رود اسناد مربوط به این پرونده پیش از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر انتشار عمومی یابد.  

پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2021 و شکست دونالد ترامپ در این انتخابات، گروهی عظیم از طرفداران ترامپ در روز 6 ژانویه 2021، به ساختمان کنگره حمله کرده و آنجا را تصرف کردند. از آن زمان کمیته‌ای تحقیقاتی تشکیل شده تا به این موضوع رسیدگی کند. ترامپ مظنون اصلی این پرونده است.در جریان این حمله پنج نفر کشته و بیش از 100 نیروی پلیس زخمی شدند.

این در حالی است که دونالد ترامپ چندی قبل برای نخستین بار در جریان یک سخنرانی عمومی در نشویل آمریکا درباره روند قضایی رسیدگی به حمله به ساختمان کنگره، آن را اقدامی غیرمعقول و دیوانه وار خوند که وقت همه را تلف کرده است.

وی اظهار کرد حمله به ساختمان کنگره شورشی ساده بود که از کنترل خارج شد و حالا روند رسیدگی به این موضوع، تبدیل به خیابانی یک طرفه، فریبنده و رسوایی آور شده که وقت همه را تلف کرده است.

ترامپ همچنین تحقیقات کنگره آمریکا درباره حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در سال 2021 را «مسخره کردن عدالت» خواند و گفت: حقیقت این است که آمریکایی‌ها با جمعیتی انبوه، در واشنگتن جمع شدند تا مقامات منتخب خود را پاسخگو کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز، دونالد ترامپ را فردی ضد پلیس خواند که شجاعت لازم برای توقف حمله به کنگره را نداشته است.

این در حالی است که اخیرا یک کارشناس تکنولوژی در آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه سی بی اس فاش کرد که در روز حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021، از تلفنخانه کاخ سفید تماسی تلفنی با تلفن یکی از شورشیان برقرار شده است.

دنور ریگلمن مشاور و کارشناس سابق تکنولوژی در کمیته 6 ژانویه در این مصاحبه گفت: در جریان حمله طرفداران ترامپ به کنگره در ژانویه 2021، از طریق تلفنخانه کاخ سفید، تماسی تلفنی با یکی از معترضان گرفته شده است.

افشای جزئیات جدیدی از حمله به کنگره آمریکا

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار