تشدید محدودیت های کرونا و اعلام تعطیلی ادارات در ایلام

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام هرچند از ارتقای رتبه ابتلای کرونای ایلام از اول جدول به رتبه ۱۲ داد اما با این وجود تشدید همه گیری ویروس کرونا باعث تداوم اعمال محدودیت های شدید صنفی ترافیکی بدون شهری در استان شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، باوجود آنکه ساعت کاری ادارات و بانک ها به روال عادی بازگشت اما با این وجود ادارات با ۵۰ درصد نیروی خود فعالیت می کردند و در واپسین روز از هفته گذشته استاندار ایلام خبر از تعطیلی ادارات و ممنوعیت پذیرش ارباب رجوع در ادارات خبر داد.

اعمال محدودیت های ترافیکی بین شهری باعث کاهش بار ترافیکی استان به میزان ۹۰ درصد و نیز میزان رضایت مندی عمومی به میزان ۹۰ درصد از عملکرد پلیس بود.

 التهاب بازار مرغ از دیگر موضوعات مهم هفته گذشته بود که باعث ورود جدی استاندار و دادستان به این حوزه مبنی بر تامین مرغ مورد نیاز بازار استان شد.

عروج سومین مدافع سلامت استان، راه اندازی دومین اتاق ایزوله در بیمارستان امام حسین(ع) مهران، افزایش جمعیت عشایر استان، اهدای ۳۰ میلیارد ریال جهیزیه و کمک مومنانه به نیازمندان استان از دیگر اخبار استان ایلام در هفته قبل بود.

ایلام از رتبه اول ابتلا و بستری کرونا به رتبه دوازدهم ارتقا یافت

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر آمار ابتلا و مرگ و میر بسیار بالا بود و استان در وضعیت بحرانی و قرمز قرار داشت، گفت: در این زمینه در رتبه اول کشور قرار داشتیم اما امروز طبق آماری که دریافت کرده ایم در حال حاضر وضعیت استان به رتبه دوازدهم بهبود یافته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در بازدید سرزده از نحوه اجرای محدودیت‌های جدید در سطح شهر ایلام، اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم در زمینه اجرای مصوبات و پروتکل های بهداشتی در حال نتیجه دادن است و شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان، بستری ها و مرگ و میر افراد در استان هستیم.

همراهی مردم در اجرای محدودیت های کرونا رضایت بخش است


استاندار ایلام گفت: با توجه به آغاز محدودیت های جدید کرونایی در استان، میزان رعایت صنوف و توجه مردم به دستورالعمل های ستاد ملی و استانی در روزهای نخست اجرای طرح رضایت بخش است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایلام اظهار داشت: در بازدید شبانه ای که از سطح شهر صورت گرفت، شاهد همکاری خوب مردم، اصناف و بازاریان در اجرای طرح بودیم و امیدواریم این همکاری و همراهی تا تغییر شرایط کرونایی در استان ادامه پیدا کند.

استاندار ایلام: تمامی ادارات در مناطق قرمز هفته آینده تعطیل است

استاندار ایلام گفت: تمامی ادارات این استان در هفته آینده تعطیل هستند و کارکنان در سر کار حاضر نمی شوند اما بالاترین مقام دستگاه ها امکان فراخوانی تعدادی از کارکنان برای انجام امور ضروری را دارند.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست فوق العاده قرارگاه عملیاتی کرونا افزود: بر این اساس کارکنان ادارات در شهرستان های ایلام و چرداول این هفته در محل کار حضور نمی یابند و هیچکدام از ادارات این مناطق به هیچ عنوان پذیرای ارباب رجوع نیستند.

روند ابتلا به کرونا در ایلام با اعمال محدودیت‌ها کاهش یافت 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها و شدت اجرای آنها در روزهای اخیر، شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان هستیم اما این روند به معنای رها کردن پروتکل‌ها نیست و مردم باید در اجرای آنها به طور مستمر و همیشگی دقت لازم را داشته باشند.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: با تصویب مصوبات ستاد کرونا در استان، نظارت‌ها شدت بیشتری یافته است و اصناف و مردم نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی دارند و در چند روز گذشته شاهد کاهش تردد در بازار و اماکن شلوغ هستیم.


ساعات کاری ادارات و بانک‌های ایلام به روال عادی بازگشت

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا ساعات کار ادارات و بانک‌های این استان در تمامی وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد به روال سابق بازگشت.

معروف بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعات کاری ادارات بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا در ایلام بمدت ۲ هفته تا ساعت ۱۲ ظهر تعیین شده بود که به روال عادی بازگشت.

وی افزود: بر این اساس ساعت کاری ادارات این استان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه خواهد بود که از امروز این مصوبه اجرا می‌شود.

پروتکل‌ها در تدفین تمامی اموات ایلام رعایت می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تست کرونای همه افرادی که در آرامستان‌ها تدفین می‌شوند، مثبت نیست اما برای جلوگیری از ازدحام بر اساس پروتکل‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای کرونا اظهار داشت: آمار فوتی های ناشی از کرونا تا ساعت هفت صبح تنظیم و فوتی های پس از این ساعت در آمار روز بعد محاسبه می شود.

وی افزود: تمامی دستگاه های نظارتی استان از جمله بازرسی، حراست و سایر حوزه های نظارتی می توانند به این موضوع  ورود کنند و در این زمینه مستندات وجود دارد.

دومین بخش ایزوله تنفسی بیمارستان مهران راه‌اندازی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دومین بخش ایزوله تنفسی بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان مهران به منظور ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران بستری کرونایی راه‌اندازی شد.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان مبتلایان کرونا و بیماران بستری در این شهرستان، دومین بخش ایزوله تنفسی با ۲۲ تخت مجهز و ارائه خدمات درمانی توسط متخصصان عفونی، بیهوشی و داخلی مستقر در بیمارستان جهت انجام خدمات به بیماران کرونایی راه‌اندازی شده است.

استاندار ایلام: مصوبات حمایتی آسیب‌دیدگان کرونا تمدید شد

استاندار ایلام گفت: مصوبات اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و اقشار ضعیف جامعه دوباره تمدید شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: برای حمایت از اقشار ضعیف و کسبه خسارت دیده از کرونا مصوباتی نظیر امهال بدهی‌های بانکی، مالیات بر ارزش افزوده و بدهی‌های تامین اجتماعی، بدون اثر بودن چک تا مدت معین و کمک به هزینه‌های جاری فروشگاه‌ها دوباره تمدید شد.

۱۲۸ هزار خانوار ایلامی واجد دریافت تسهیلات معیشتی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۱۲۸ هزار و ۹۲۸ خانوار ایلامی در قالب ۴۲۷ هزار و ۹۵۷ نفر واجد شرایط حمایت جبرانی دولت برای کمک هزینه معیشت خانوارهای کم درآمد هستند.

شکراله شیرخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی افرادی که در نوبت قبل وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.

وی افزود: ۱۴۸ هزار و ۱۰۰ خانوار در قالب ۵۱۰ هزار و ۵۵۹ نفر در استان مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی بودند و از این تسهیلات استفاده کردند.

مراجعه حضوری به پلیس راه ایلام برای اخذ مجوز تردد ممنوع شد

رییس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه تنها مرجع صدور مجوز ترددهای ضروری پلیس راه است، گفت: مراجعه حضوری برای اخذ مجوز ترددهای ضروری ممنوع است.

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: همه دستگاه های دولتی باید از طریق فرمانداری شهرستان، لیست کارکنان خود را که محل اشتغال و سکونت آنان در ۲ شهرستان قرار دارد از طریق سیستم اداری به پلیس راه استان ارسال کنند تا در خصوص صدور مجوز تردد برای آنان اقدام شود.

وی یادآور شد: هر یک از ادارات باید مشخصات کارمندان و کد ملی و همچنین مشخصات کامل وسیله نقلیه و مسیر تردد را در درخواست ها درج کنند.

افراد برای تردد از فرمانداری ها مجوز بگیرند

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: افرادی که نیاز به انجام کارهای ضروری در دیگر شهرهای استان را دارند باید مجوز یا معرفی‌نامه از فرمانداری محل سکونت خود دریافت کنند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده افزود: برابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و همچنین اطلاعیه های قبلی تردد وسایل نقلیه خدماتی، امدادی، انتظامی و نظامی، سوخت رسان، فاسدشدنی و ناوگان عمومی باری و مسافری در جاده های برون شهری مجاز است.

محدودیت‌های کرونا ۹۰ درصد ترافیک ایلام را کاهش داد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: بر اساس مشاهدات میدانی و در پی اجرای محدودیت‌های تردد کرونا، ۹۰ درصد ترافیک استان در ساعات مقرر ممنوعیت کاهش یافت.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ایلام، سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز سه‌شنبه اظهار داشت: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد ترافیک صبحگاهی در ایلام کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: نتیجه محدودیت کرونایی و ممنوعیت در ساعت مقرر منجر به کاهش ۴۰ درصدی ترافیک عصرگاهی نیز در استان شده است.

مردم ۹۰ درصد از عملکرد پلیس راه ایلام رضایت دارند

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: اعمال محدودیت های ترافیکی برون شهری در استان رضایت مندی ۹۰ درصدی مردم را در پی داشته است.

سرهنگ رضا همتی زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شروع محدودیت های تردد بین شهری در استان ایلام شاهد کاهش ۷۰ درصدی عبور و مرور خودروها در جاده ها هستیم.
وی افزود: تاکنون سه هزار خودرو که قصد ورود غیرضروری به مناطق قرمز و نارنجی داشته اند، عودت و از ورود آنها به این نقاط جلوگیری شده است.

۲ هزار و ۳۸ واحد صنفی متخلف در ایلام پلمب شد

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۲ هزار و ۳۸ واحد صنفی متخلف که توصیه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا استان را نادیده گرفتند، پلمب شده اند.

عزت اله عبدخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برخوردهای قانونی در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا (مرحله دوم) توسط گشت‌های ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اصناف و دیگر نهادهای ذی ربط انجام شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی ها توسط ۳۰۰ گشت مشترک از ابتدای مهرماه تاکنون انجام شده است، افزود: از این تعداد بازرسی های انجام شده ۲ هزار و ۳۸ واحد به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و تخلف پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری شد.

 سومین مدافع سلامت ایلامی آسمانی شد

بهروز غلامی از پرسنل فوریت های پزشکی به عنوان سومین مدافع سلامت استان ایلام به علت ابتلا به کرونا به شهادت رسید.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، این مدافع سلامت به دلیل ابتلا به کرونا پس از بستری شدن در بیمارستان، شامگاه پنجشنبه به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست و جامعه پزشکی استان ایلام، عزیز دیگری را از دست داد.

۴۱ پایگاه فوریت های پزشکی در ایلام فعال است

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام گفت: هم اکنون ۴۱ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی فوریت‌های پزشکی در این استان فعال است که از این تعداد ۱۲ پایگاه در سطح شهرها، ۲۸ پایگاه در جاده ها و یک مورد پایگاه هوایی است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام، دکتر صید نور علیمرادی اظهار داشت: با توجه به گسترش جمعیت و افزایش تعداد شهرستان های استان و اهمیت امدادرسانی به موقع به مددجویان و حادثه دیدگان تعداد ۱۵ پایگاه شهری و جاده ای جهت راه اندازی در سطح استان پیش بینی شده است.

استاندار ایلام: دستگاه قضایی با افراد خاطی در بازار مرغ برخورد کند

استاندار ایلام با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با افراد خاطی در بازار مرغ استان بشدت برخورد کند، گفت: وقتی یک روز کمبودی در بازار ایجاد می شود، برخی از وضعیت پیش آمده سوءاستفاده کرده و با گران فروشی مشکل ایجاد می کنند، در این شرایط تحریمی این افراد مخل اقتصادی هستند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام افزود: باید با افراد خاطی که در دوران سود شریک هستند و از همه حمایت ها و یارانه های دولتی استفاده می کنند اما در دوره ضرر از تعهدات خود سرباز می زنند و حمایت نمی کنند، برخورد شود.

تفاوت قیمت با استان‌های همجوار مشکل اصلی بازار مرغ ایلام است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: تفاوت قیمت با استان‌های همجوار مشکل اصلی بازار مرغ این استان است و باعث نابسامانی در این بازار شده است.

درخشنده رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون فروش مرغ در کشتارگاه در استان ایلام هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان برای عرضه کننده و ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.
وی افزود: در حالی که استان های همجوار هر کیلوگرم مرغ را در کشتارگاه ۲۰ هزار تومان برای فروشنده و ۲۸ هزار تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته اند.

سه هزار و ۷۰۰ کیلو مرغ قاچاق در ایلام کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام از توقیف سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مرغ قاچاق در ورودی شهر ایلام خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان ایلام در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیونت ایسوزو حامل مرغ برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، در بازرسی از این خودرو مقدار ۳ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مرغ قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

شهردار: دوربین‌های پایش تصویری در ۱۲ نقطه ایلام نصب می‌شود

شهردار ایلام گفت: دوربین‌های پایش تصویری بزودی در ۱۲ نقطه مهم و اولویت‌دار این شهر نصب می‌شود.

طالب صادقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوربین ها با اعتبار شش میلیارد ریال خریداری شده است و در راستای پایش تصویری شهر بزودی نصب می شوند.
وی افزود: اکنون سه میلیارد ریال برای نصب دکل این دوربین ها نیاز است که تامین شده است و تا یک ماه آینده کار نصب و فعالسازی آنها انجام می شود.


۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر نوبخت به ایلام ابلاغ شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار و افزایش تخصیص مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان ابلاغ شد که از این رقم ۲۰۱ میلیارد تومان آن به منظور تسریع در اتمام پروژه های جهش تولید است.

رحمت الله قیصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده این اعتبار ابلاغی برای ۲۳ پروژه مهم ملی و ملی استانی در نظر گرفته شده است که از جمله این طرح ها می توان به ۲ پروژه با مبلغ ۲۴۲ میلیارد تومان در بخش آب و خاک، بهداشت و درمان ۲ پروژه با مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان، آب و فاضلاب سه پروژه با مبلغ ۶۹ میلیارد تومان، راهسازی ۱۱ پروژه با مبلغ ۲۳۲ میلیارد تومان و عمران شهری سه پروژه با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان و نیز در بخش فرهنگی و اداری ۲ پروژه با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اشاره کرد.

۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۳۷ میلیون ۷۲۵ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشوری و استان ایلام با طرف‌های عراقی فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته شد.

کشاورزان ایلامی برای خرید بذر گندم عجله نکنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: کشاورزان گندم کار استان هیچ شتاب و عجله ای در دریافت بذر گندم نداشته باشند، عملیات توزیع بذر گندم تا اواسط آذرماه به اتمام می رسد و این روند کماکان ادامه دارد.

علیرضا طولابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار تن بذر گندم در بین کشاورزان گندم کار توزیع و پنج هزار تن دیگر نیز تا اواسط آذرماه به تدریج در میان کشاورزان گندم کار استان توزیع خواهد شد.

وی افزود: سه شرکت در استان ایلام عملیات ضدعفونی، سم پاشی، تقویت و بوجاری کردن بذر گندم مورد نیاز کشاورزان را بر عهده دارند که با تمام ظرفیت خود در حال اصلاح بذر گندم برای تحویل به کشاورز هستند.

ظرفیت شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی ایلام ۲ برابر شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: ظرفیت شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی این استان به نسبت ابتدای دولت تدبیر و امید ۲ برابر شده است.

رحمت‌الله قیصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت برای توسعه بخش کشاورزی استفاده بهینه از منابع آبی در اقصی نقاط کشور و توسعه شبکه‌های آبیاری مدرن و زهکشی اصلی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری سنگینی برای تحقق این امر با توجه به وجود منابع آبی فراوان و هدررفت بخش قابل توجهی از این ثروت خدادادی در استان ایلام طی حدود هفت سال گذشته صورت گرفته و ثمرات بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.

دستگاه های امدادی و خدمات رسان ایلام به حالت آماده باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران استان از امروز تا پایان روز یکشنبه در وضعیت آماده باش قرار دارند.

سعیدرضا کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی کارشناسان هواشناسی و احتمال وقوع بارش های تند سیلابی به همه فرمانداران و اعضای ستاد بحران استان دستور آماده باش ابلاغ شده است.

وی افزود: تمامی فرمانداران، بخشداران و دهیاران، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری، پلیس راه، فوریت های پزشکی، هلال احمر، امور آب و سایر دستگاه های عضو ستاد بحران استان ایلام از امروز تا پایان روز یکشنبه در وضعیت آماده باش قرار دارند.

 ۳۰ میلیارد ریال جهیزیه و کمک مومنانه به نیازمندان ایلام اهدا شد

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) ایلام گفت: سومین مرحله پویش کمک های مومنانه و اهدای جهیزیه به خانواده های نیازمند از قبل شناسایی شده به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اهدا شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، سردار جمال شاکرمی عصر چهارشنبه در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان استان ایلام همزمان با پنجم آذرماه و روز بسیج مستضعفان اظهار داشت: ۱۰۰ سری جهیزیه شامل ۱۲ قلم لوازم ضروری زندگی اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال است که توسط سپاه به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

وی افزود: همچنین امروز سه هزار بسته معیشتی اقلام غذایی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در سومین مرحله این پویش بین خانوارهای نیازمند و  مشاغل آسیب دیده از کرونا توزیع می شود.


نماینده ایلام: بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند می‌شوند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، بازنشستگان از مزایای منطقه جنگی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر بسطامی روز سه شنبه با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: قانون استفساریه بند ( ج ) ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه کشور که در مورد تسری مزایای مناطق عملیاتی و امنیتی به بازنشستگان است بررسی و با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

تعداد خانوارهای عشایر ایلام ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: تعداد خانوارهای عشایر این استان بر اساس آخرین آمارگیری ارائه شده توسط مرکز آمار ایران ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فرشاد یاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق سرشماری سال جاری مرکز آمار ایران از جمعیت عشایر کوچرو، تعداد خانوارهای عشایر استان ایلام از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار به ۱۰ هزار و ۴۸۳ خانوار افزایش یافته است.

وی افزود: اما جمعیت عشایر تغییر چندانی نکرده و همان ۶۰ هزار نفر گذشته است و تنها بُعد خانوار عشایر استان تغییر کرده است.

کمیساریای عالی امور پناهندگان در ساخت مدرسه ایلام مشارکت می کند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: کمیساریای عالی امور پناهندگان در ساخت مجتمع آموزش ۱۲ کلاسه این استان مشارکت می کند.

نصرت الله رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کلنگ زنی این مجتمع آموزشی واقع در خیابان معلم شهرک شهید کشوری شهر ایلام بزودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بازسازی این مجتمع فرسوده با برآورد اولیه حدود ۶۰ میلیارد ریال کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد ۳۶ میلیارد ریال مشارکت خواهد داشت.


عامل انتشار عکس دختران ایلامی دستگیر شد

رییس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از چایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی جمالی روز دوشنبه گفت: در پی مراجعه شهروندان و برابر رصدهای کارشناسان این پلیس مشخص شد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده است که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی دختران و کاربران اقدام به هتک حیثیتآنان می‌کند.

وی افزود: پس از جمع‌آوری مستندات لازم و تحقیقات اولیه از شکات، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار