تحولات منطقه‌ای و چالش تروریسم، محور رایزنی بورل و وزیر خارجه عراق

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه عراق روز پنجشنبه در بروکسل پایتخت بلژیک دیدار و درباره تحولات خاورمیانه، چالش‌های مقابله با گروهک تروریستی داعش و سایر تحولات منطقه، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا،جوسپ بورل در این دیدار تمایل قوی اتحادیه اروپا را برای تقویت تعاملات دو جانبه و تسریع در گفت‌وگوهای عراقی - اروپایی از طریق اجرای کامل توافق همکاری و مشارکت با این کشور ابراز کرد.

بورل و فواد حسین همچنین درباره اهمیت تداوم همکاری‌ها در راستای اصلاحات در عراق از جمله در حوزه مسائل امنیتی گفت وگو کردند.

این گزارش حاکیست که اتحادیه اروپا در طول دو سال گذشته ۴۸۰ میلیون یورو برای طرح‌های ابادانی و ۱۵۹ میلیون یورو نیز برای مقابله با فراگیری بیماری کووید-۱۹ به عراق کمک مالی کرده است.

در این دیدار دو طرف همچنین درباره انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق، چالش‌های مقابله با گروهک تروریستی داعش و سایر تحولات منطقه تبادل نظر کردند. 

بر اساس این گزارش، بورل تمایل قوی اتحادیه اروپا را برای حمایت از عراق در مواجهه با این چالش‌ها اعلام کرد. او همچنین از طرف عراقی خواست تا به تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس و تقویت راه‌حل سیاسی در منطقه ادامه دهد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق صبح چهارشنبه برای انجام یک دیدار رسمی وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد و تاکنون با شماری از مقام‌های اروپایی دیدار کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار