برهم صالح: باید عاملان جنایات داعش به دادگاه بین‌المللی ویژه سپرده شوند

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد، باید کسانی که در جنایت اعضای گروه تروریستی داعش دست دارند، برای بازخواست و مجازات به دادگاهی بین‌المللی ویژه ارجاع داده شوند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در جریان دیدار با کریم اسعد احمد خان، رئیس تیم بین‌المللی تحقیق درباره جنایت‌های داعش در عراق، خاطرنشان کرد، تمامی اقشار عراق با قومیت‌ها و مذاهب مختلف از تروریست‌های داعشی رنج‌ بسیار دیده‌اند؛ داعشی که در حق آنها جنایت‌ها و نقض‌های مختلفی از جمله کشتار جمعی در شهرها و استان‌های مختلف عراق مرتکب شده‌اند.

برهم صالح تصریح کرد، باید کسانی که در جنایت‌های داعش دست دارند، به یک دادگاه ویژه بین‌المللی ارجاع داده شوند و ضروری است که برای محکومیت این جنایت‌ها و بازخواست عاملان آنها تلاش صورت گیرد.

وی در جریان این دیدار تاکید کرد، تیم تحقیق سازمان ملل باید با طرف‌های عراقی ذی‌ربط و نهادهای جامعه مدنی به گردآوری و حفظ ادله‌ای ادامه دهد؛‌ نهادهایی که کشتار، رنج و ستم و بردگی آنها توسط داعشی‌ها را به صورت مستند ثبت کرده باشد.

در این راستا، این مسؤول سازمان ملل توضیح مفصلی به رئیس جمهوری عراق در خصوص تلاش‌های نهادهای سازمان ملل و مکانیسم‌های آن در مستندسازی جنایت‌های داعش در حق شهروندان عراقی با قومیت و مذاهب مختلف ارائه داد و تاکید کرد که شورای امنیت متعهد شده است که با قربانیان، رفتار منصفانه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار