در حاشیه نشست سران گروه ۷؛

برلین: صدراعظم آلمان و «جو بایدن» یکشنبه دیدار می‌کنند

معاون سخنگوی دولت آلمان امروز از دیدار صدراعظم این کشور و «جو بایدن» در حاشیه نشست سران گروه ۷ در روز یکشنبه هفته آتی خبر داد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولفگانگ بوشنر» (Wolfgang Buechner) معاون سخنگوی دولت آلمان امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد که «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور قرار است ۲۶ ژوئن (یکشنبه، ۵ تیر ماه) با جو بایدن رییس جمهور آمریکا دیدار کند.


بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت که این دیدار در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه ۷ در کاخ «الماو» (Schloss Elmau) واقع در آلمان برگزار خواهد شد.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا در نظر دارد در نشست آتی گروه ۷، پیشنهاداتی را در جهت تشدید فشار بر روسیه با هم پیمانان خود به اشتراک بگذارد.


یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در نشست هفته آینده سران گروه هفت مجموعه‌ ای از پیشنهادات را با هدف افزایش فشار بر روسیه و حمایت جمعی از اوکراین ارائه خواهد کرد.


اسپوتنیک به استناد گفته‌ های این مقام آمریکایی نوشت که طی نشست گروه هفت، بایدن در هفت جلسه کاری شرکت خواهد کرد که موضوعاتی از جمله اوکراین، امنیت انرژی، اقتصاد جهانی، آب و هوا در دستور کار آنها قرار دارد.


این مقام دولت باید تاکید کرد که انتظار می‌ رود سران گروه ۷ اقدامات مربوط به کاهش درآمدهای انرژی روسیه و در عین حال تثبیت بازارهای جهانی انرژی و کاهش اختلالات در این بازار را مورد بحث و بررسی قرار دهند.


اواخر ماه میلادی جاری آلمان میزبان سران گروه هفت و اسپانیا میزبان نشست سران ناتو در مادرید از ۲۸ تا ۳۰ ژوئن خواهد بود. بایدن در سفر آتی خود به اروپا در هر دو اجلاس شرکت کرده و دیدار با سران مختلف جهان از جمله برنامه‌ های وی خواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار