اهداف شهدا دنبال نشد

رئیس هیأت کونگ‌فو آذربایجان شرقی و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، به عنوان «سرباز» که بر روی مزار شهید سلیمانی نوشته شده، اشاره کرد و گفت: ما در قبال شهدا کاری نکردیم، مردم انتظار بالاتری داشتند، اما اهداف شهدا دنبال نشد.

یوسف هدایی در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اهدای احکام نوآموزان کونگ‌فو آزاد تبریز اظهار کرد: با اینکه این هشت سال با مجروحیت و کشتار انسان‌ها همراه بود، اما ما به آن جنگ، مقدس می‌گوییم چرا که دین، فقه و انقلاب ما آموختند که این حمله را مقدس بدانیم و به دلیل حمله از سوی عراق، به آن دفاع می‌گوییم؛ ما قصد حمله نداشتیم، اما اگر کشوری بخواهد حمله کند، ایستادگی می‌کنیم.   


وی ادامه داد: سال ۶۲ که به جبهه اعزام شدم، در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کردم و ۱۳ سال بیشتر نداشتم؛ در طول جنگ هشت ساله دفاع مقدس و همچنین جنگ سوریه با عراق، با صحنه های عجیبی روبه‌رو شدم. 


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: سال ۱۳۵۹ زمانی که هنوز انقلاب تازه شروع شده بود، جنگ شروع شد؛ دشمنان ما برای نابودی انقلاب راه‌های مختلفی را امتحان کردند، اما ناموفق بودند لذا راه آخر حمله بود و شرق و غرب با همکاری یکدیگر به ایران حمله کردند؛ ایران یک طرف بود و کل دنیا از جمله شوروی سابق، آمریکا و اسرائیل طرف دیگر بودند.


هدایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جوانان ما به خدا متکی بودند، علاوه بر اینکه نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست نااهلان بیافتد بلکه به پیروزی نیز رسیدند؛ شاید فقط سه یا چهار درصد از مردم به عنوان رزمنده‌ در جبهه بودند، اما زحمات اصلی بر عهده‌ی زنان و خانواده‌های رزمندگان بود که آنها را با تمام امید رهسپار جبهه می‌کردند.


وی به یکی از خاطرات خود اشاره کرده و گفت: کودکی که تحت حمایت کمیته امداد بود، قوطی کنسروی را فرستاده بود و گفته بود که ما زیر نظر کمیته امداد هستیم، باید حتما به رزمندگان کمک کنم، اما به دلیل نبود مواد غذایی کافی، کنسرو را خوردیم و فقط قوطی آن شسته و تمیز کرده و  ارسال می‌کنم تا حداقل در آن آب بنوشید. 


وی بیان کرد: جنگ ما در چنین شرایط خاصی بود؛ ما هیچ موقع فراموش نمی‌کنیم، بانوانی را که در مساجد، باشگاه‌ها و خانه‌ها با درست کردن غذا و دوخت لباس به رزمندگان ما کمک می‌کردند لذا اگر جنگ، مردمی نبود، به پایان نمی‌رسید.


رزمندگان از هدر رفتن بیت المال ناراحت می‌شدند


این رزمنده هشت سال دفاع مقدس متذکر شد: رزمندگان ما از هدر رفتن بیت المال ناراحت می‌شدند، یکی از دوستان ما قبل عملیات کربلای پنج زخمی شد و جراحت بالایی داشت، خواستیم که اورکت او را پاره کنیم تا زخم او را ببندیم، اما اجازه نداد لذا مجبور شدیم تا به سختی آن را از تن او در آوردیم؛ بعد ها دلیل این پاسخ او را جویا شدیم و او گفت که خدمات من به بیت المال به اندازه اورکت نبود، او در ادامه جنگ شهید شد.


وی ادامه داد: رزمندگانی که شهید شدند به وضعیت کنونی کشور راضی نبودند، اکنون گرانی است، بیت المال گاهی هدر می‌رود و مشکلات زیادی وجود دارد، هدف شهیدان این نبود، هرچند که این مسائل از این مقام و منزلت آنها را پایین نمی‌آورد، اما آنها به این وضعیت راضی نبودند.


وی به بازگو کردن خاطره‌ای از جنگ پرداخته و افزود: به علت سن کم به من و دوستم اجازه نمی‌دادند که ما در عملیات والفجر هشت شرکت کنیم و با اصرار فراوان ما، شرط گذاشتند که اگر اسیری را پیدا کنید، مشکلی نیست، اما ما با نیروهای عراقی فاصله‌ی زیادی داشتیم لذا تصمیمی را گرفتیم؛ از نگهبانی درخواست کردیم تا آن شب ما به جای آنها نگهبانی دهیم و آنها نیز قبول کردند، قبل عملیات گردان آموزش می‌دید لذا همه رزمندگان در چادرها بودند، جای پوتین‌های آنها را عوض کردیم به گونه‌ای که صبح نمی‌توانستند آنها را پیدا کنند، مجددا از فرمانده درخواست کردیم تا ما را نیز با خود به خط ببرند، اما گفت که شما اسیر نگرفتید و ما اعتراف کردیم که به جای یک اسیر، گردان را اسیر کردیم.


هدایی یادآور شد: جنگ خاطرات خاص و شیرینی‌های خود را دارد، اما هیچ موقع کم آوردن، کوتاهی و خیانت رزمندگان به ملت ایران را ندیدیم.


شهید حاج قاسم سلیمانی به نماز اول وقت بسیار حساس بودند


وی با اشاره به همرزمی خود با شهید حاج قاسم سلیمانی در حلب اظهار کرد: در سوریه در عملیات آزاد سازی حلب، با شهید حاج قاسم سلیمانی همرزم بودم، البته زمان جنگ نیز او را دیده بودم و آشنایی داشتم؛ به محض ورود ایشان به منطقه خواستم تا دست او را ببوسم، اما اجازه نداد، ایشان به موضوع نماز اول وقت بسیار حساس بودند و در هر شرایطی نماز خود را می‌خواندند؛ همواره توصیه می‌کردند تا همه کارها را برای رضای خدا انجام دهیم. 


وی ادامه داد: بعد از جنگ احد، پیامبر از مکانی رد می‌شد که در جایی کفش خود را درآورده و برهنه رفت؛ ایشان می‌فرمودند که اینجا مکان مقدسی است که رزمندگان در آن آموزش دیده‌اند لذا اکنون همان کار را در باشگاه‌ها می‌کنیم؛ استاد ما نیز بسیار مجرب بوده و احساس مسئولیتی نسبت به افراد دارد. 


رئیس هیأت کونگ‌فو آذربایجان شرقی گفت: جوانان ما رفتند و شهید شدند و اکنون مایه افتخار ما شدند، اما امروز روش دشمن عوض شده و باید مراقب بود، انتخاب باشگاه بهترین راه است تا علاوه بر سلامتی بدن، در بحث‌های دینی مثل جهاد و روزه نیز پیشقدم شویم.


وی بیان کرد: از خدا می‌خواهیم، توفیق دهد تا جایی که می‌توانیم برای مملکت و همنوع خود خدمت کنیم، اگر تمامی کارها برای خدا باشد و به موارد دیگر اهمیت ندهیم، قطعا موفق خواهیم شد. این دنیا سریع می‌گذرد و ارزشی ندارد.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، وی در پایان به موفقیت‌های بانوان در این رشته تاکید کرده و متذکر شد: در رشته‌ی کونگ‌فو، بانوان استان قوی‌تر از مردان هستند؛ در سال ۹۸، بانوان در مسابقات حضوری در چهار رده سنی مقام اول را کسب کردند و باتوجه به سخت بودن این ورزش برای آنها، اما موفقیت‌های بسیاری کسب کردند.


بر اساس این گزارش، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط هیئت کونگ‌فو آزاد استان و با سخنرانی یوسف هدایی، رئیس هیئت کونگ‌فوی استان و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و از مدافعان حرم همراه با اهدای احکام نوآموزان کونگ‌فو آزاد تبریز برگزار شد.





انتهای پیام





اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار