رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره)؛

امام خمینی(ره) روحیه تحول‌خواهی و تحول‌انگیزی داشتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بابیان اینکه امام روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی داشتند، فرمودند: روحیه تحول خواهی از دیرزمان در امام وجود داشته و چیزی نبود که از آغاز نهضت اسلامی در ایشان ایجاد شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه - ۱۴ خرداد) به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) در یک سخنرانی زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن گفتند.

اهم فرمایشات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

-امروز مراسم بزرگداشت امام به شکلی متفاوت از شکل معمول این مراسم طی الهای اخیر اجرا می‌شود اما اصل قضیه گفتگو از امام است که ما امروز و فردای کشورمان به این نیاز دارد. سال‌ها پس از درگذشت ظاهری امام، او هنوز بین ما زنده است و ما از حضور و معنویت او و انگشت اشاره او بهره مند می‌شویم.

-امام روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی داشتند. در مورد ایجاد تحول نقش او فقط نقش یک استاد و معلم نبود بلکه نقش یک فرمانده در داخل عملیات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحولات را در دوران خود ایجاد کردند.

-روحیه تحول خواهی از دیرزمان در امام وجود داشته است و چیزی نبود که از آغاز نهضت اسلامی در سال ۴۱ در ایشان بوجود بیاید بلکه از دوران جوانی انسانی تحول خواه بودند که نشانه آن یادداشتی است که در دوران جوانی و در دهه ۳۰ در دفتر مرحوم یزدی وزیری نوشتند و در آن نوشته همه را به قیام الله دعوت کردند.

-امام به صورت میدانی به مساله تحول وارد شدند. از تحول آفرینی روحی در یک مجموعه‌ای از طلاب جوان در قم تا تحول آفرینی وسیع در ملت ایران. مساله قم عبارت است از درس اخلاق ایشان. ده‌ها سال قبل از نهضت، ایشان غیر از درس فقه و اصول جلسه اخلاق داشتند.

ادامه دارد...

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار