افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا علیرغم گسترش روند توزیع واکسن

آمارهای جدید رویترز نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا روز یکشنبه به بیش از 25 میلیون نفر رسیده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ایالت‌های مختلف آمریکا روند توزیع واکسن کرونا را تسریع کرده‌اند، آمارهای جدید حاکی است تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار در این کشور به بیش از 25 میلیون نفر رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نیز اعلام کرده است که برخی ایالت‌ها از جمله داکوتای شمالی و ویرجینیای غربی تاکنون بیش از 83 درصد واکسن‌های توزیع شده را به ساکنان خود تزریق کرده‌اند.

فوتی‌های کرونا در آمریکا از 400 هزار نفر گذشتآمار بالای تلفات کرونا در آمریکا با وجود توزیع 36 میلیون دوز واکسن

 

آمریکا تاکنون 21.8 میلیون دوز واکسن را در سراسر این کشور به افراد تزریق کرده که این رقم معادل 6 درصد کل جمعیت ایالات متحده است.

ایالت آلاسکا با واکسینه کردن 13 درصد جمعیت خود فعلا در صدر ایالت‌هایی قرار دارد که بیشترین درصد جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند.

تجزیه و تحلیل آماری رویترز همچنین نشان می‌دهد در حالی که 200 روز طول کشید تا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 5 میلیون نفر برسد، تنها 93 روز برای افزایش این تعداد مبتلایان به 10 میلیون نفر زمان کافی بوده است، پس از آن تنها در 31 روز بعد تعداد مبتلایان به کرونا از 10 به 15 میلیون نفر رسیده است، سپس در کمتر از 25 روز این تعداد مبتلایان از 15 به 20 میلیون نفر رسیده و در 24 روز گذشته نیز این رقم از 20 به 25 میلیون نفر رسیده است.

تلفات کرونا در آمریکا نیز طی سال جاری همچنان رو به افزایش بوده است به طوری که بیش از 70 هزار نفر در 25 روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند و کل تلفات تاکنون به بیش از 417 هزار نفر رسیده است. پیش بینی می‌شود تلفات کرونا در آمریکا تا فوریه به بیش از 500 هزار نفر برسد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار