اعلام نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق

آیین اختتامیه مسابقه قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق (حفظ کل، ترتیل، قرائت) به صورت حضوری و برخط و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و هشت داور از ایران، یمن و بحرین برگزار شد

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از وزارت علوم، این دوره از مسابقات با حضور ۱۹ متسابق به تفکیک ۱۰ متسابق از دانشجویان دختر عراقی و ۹ متسابق از دانشجویان دختر ایرانی برگزار شد.


در رشته حفظ، فاطمه نیکویی از ایران رتبه اول، زهرا عباسی از ایران رتبه دوم، رویا فضائلی از ایران رتبه سوم و امانی حسن عبدعلی از عراق رتبه چهارم را کسب کردند.


در رشته تحقیق، غزاله سهیلی‌زاده از ایران، سیده‌معصومه حسینی آقاملکی از ایران، معصومه البوغبیش از ایران و هاجر علی حمید از عراق به ترتیب رتبه اول تا چهارم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.


همچنین در رشته ترتیل، عذرا صبری‌نژاد از ایران، زهرا مهوشیان از ایران، الناز همتی از ایران حائز رتبه اول تا سوم شدند و انتصار فاضل عباس از کشور عراق موفق به کسب رتبه چهارم شد.


داوران این دوره از مسابقات نیز خانم‌ها ملیحه اسحاق‌نژاد، داور صوت، فهیمه موسوی نیا، داور لحن، فاطمه شیرازی، داور تجوید، معصومه عباسی نظری، داور تجوید، زهرا صریحی‌نژاد، داور صحت حفظ، غصون مسلمی، سرپرست هیات داوران و هادی حفاظ، سوسن حسن الفضلی، داور صحت حفظ از یمن، خیریه عجرش، داور وقف و ابتدا، ایمان حاجی، داور وقف و ابتدا از یمن و اعظم الوندی، ناظر بودند.


شرکت در محفل انس با قرآن در حرم مطهر رضوی و اجرای برنامه مشترک قرآنی، ملاقات با مسئولین مهدالرضا وابسته به بنیاد پژوهش‌های اسلامی و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های آتی و نشست صمیمی و قرآنی شرکت کنندگان عراقی با تعدادی از داوران مسابقه از دیگر برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.


شایان ذکر است؛ از اهداف فرعی و اصلی این مسابقات می‌توان به ایجاد الفت و انس بیشتر میان کشور همسایه و ایران پیرو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ترویج و تبلیغ در فضای دانشگاه جهت ترغیب و تشویق دانشجویان و کادر علمی به انس و فراگیری قرآن کریم، تعاملات علمی - فنی و فرهنگی میان اساتید و دانشجویان هر دو کشور در فضای مسابقات قرآن کریم، اشاعۀ سنت برگزاری مجالس و محافل قرآنی در قالب مسابقات در بستر دانشگاه، توسعۀ فرهنگ، اخلاق و معرفت قرآنی در فضای دانشگاه، ارزیابی و ظرفیت‌سنجی مدیریت برگزاری مسابقات قرآن کریم در میان بانوان و افزایش و ارتقای میزان این ظرفیت، مطالعه و پژوهش‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی بانوان، نقاط قوت و ضعف، آسیب‌شناسی، راهکارها، آثار و پیامدها در بستر مسابقات قرآن کریم اشاره کرد.


همچنین آشنایی دانشجویان عراقی با فعالیت‌های قرآنی کشورمان، زمینه سازی برای کار مشترک بمنظور بالا بردن سطح قاریان دانشجوی دختر عراقی باهمکاری متخصصین و داوران ایرانی، زمینه سازی برای کار مشترک بمنظور آموزش قرآن به کودکان عراقی زیر پنچ سال با همکاری مهدالرضا، آشنایی هرچه بیشتر تیم عراقی با دانشگاه الزهرا (س)‌ بمنظور شرکت در دوره‌های آموزش زبان فارسی (آزفا)‌ و تحصیل در دانشگاه الزهرا نیز از دستاوردهای برگزاری این مسابقات بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار