اعزام کشتی‌گیران ایرانی به جام یاریگین؛ 2 اعزام بین‌المللی پیش روی کشتی آزاد

همانطور که حاجی‌مراد گاتسالوف عنوان کرده بود، تیم منتخب کشتی آزاد ایران در مسابقات یاریگین روسیه شرکت خواهد کرد.

به گزارش ذاکرنیوز ، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور طی روزهای 28 تا 30 دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد. نفرات برتر این رقابت‌ها که اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2023 است، به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

همچنین با نظر کادر فنی تیم ملی آزاد، قرار است شش کشتی‌گیر طی روزهای 12 تا 16 بهمن ماه در اولین تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بگیرند. رضا اطری، یونس امامی، حسن یزدانی، علی سوادکوهی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع نفراتی هستند که در زاگرب روی تشک خواهند رفت.

پیش از این حاجی‌مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی آزاد روسیه در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که تیم ایران قرار است در جام یاریگین که 6 تا 9 بهمن در کراسنویارسک برگزار می‌شود، شرکت کند.

  

با توجه به اینکه برگزاری این رقابت‌ها، در حدفاصل دو رویداد مهم و تأثیرگذار در چرخه انتخابی تیم ملی آزاد است، این احتمال مطرح بود که تیمی از ایران در این رقابت‌ها شرکت نکند. با این وجود فدراسیون کشتی از اعزام تیم جوان به جام یاریگین خبر داد. این تیم از بین جوانان برتر و آینده‌دار مسابقات قهرمان کشوری انتخاب خواهد شد.

به این شکل علاوه بر دادن فرصت رویارویی با کشتی‌گیران روسیه و همسایگانش به مدعیان جوان و مستعد، کشتی ایران نیز روابط حسنه خود با کشتی روسیه را حفظ خواهد کرد و در موارد مشابه هم روس‌ها در مسابقات ایران شرکت خواهند کرد.

به این ترتیب بعد از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری، دو اعزام بین‌المللی به کراسنویارسک و زاگرب در دستور تیم کشتی آزاد قرار دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار