مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی خبر داد؛

ارزش افزوده منبع عمده رشد درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی

مزیکی گفت: عمده رشد درآمد‌های مالیاتی سه ماه ابتدای امسال استان مرکزی ناشی از بخش ارزش افزوده است.

عباس مزیکی مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: گفت: درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی در سه ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته که عمدتاً ناشی از بخش ارزش افزوده است.

مزیکی افزود: پیش بینی ما این است که با توجه به روندی که در سال جاری هم هست در بخش ارزش افزوده چه از نظروصولی منبع مالیاتی و چه در بخش عوارض بتوانیم این روند را تا پایان سال ادامه دهیم.

با مقایسه این میزان با متوسط کشوری افزود: در مجموع درآمد‌های مالیاتی سه ماهه کشور نسبت به سال قبل ۴۳ درصد رشد دارد، اما این درآمد‌ها در استان مرکزی ۲۲ درصد رشد دارد که بخشی از آن ناشی از موضوع فرآورده‌های خاص سوخت است.

او اضافه کرد: به دلیل اینکه در سه ماهه اول امسال به ویژه مباحث تعطیلی ماه اول فروش سوخت کاهش پیدا کرده بود درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی کاهش یافت و از میزان متوسط کشوری کمتر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: نکته‌ای که برای سه ماه اول حائزاهمیت است تاخیر‌هایی بود که ناشی از تصمیم اظهارنامه بود که مشکل برای استان و کشور ایجاد کرد.

او ادامه داد: ارزش افزوده تابعی از فروش هست بنابراین هر چه میزان فروش افزایش پیدا کند ارزش افزوده وصولی این بخش هم اضافه میشود و به همین نسبت در سه ماهه اول امسال پرداخت عوارض به شهرداری‌ها هم ۱۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام / ج

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار