ارتش آمریکا از نیروهای افراطی پاکسازی می شود

 تهران-ایرنا- تارنمای هیل نوشت: به دنبال حملات مرگبار ۱۷ دی به  کنگره آمریکا، قانونگذاران این نهاد آمریکایی قصد دارند با تغییر در لحن لایحه مجوز دفاع ملی (NDAA) در سال جاری با افراط گرایی در وزارت دفاع (پنتاگون) و سازمان های فدرال مقابله کنند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای هیل نوشت قانونگذاران آمریکایی به دنبال جلوگیری از ملحق شدن نژادپرستان و دیگر گروه های افراطی به ارتش و ادامه حضور آنها در نیروهای مسلح هستند؛ به ویژه اینکه معلوم شده از  هر ۵ فرد متهم به ارتباط با شورش و حمله به کنگره، یک نفر به شکلی سابقه نظامی داشته است.

آنتونی براون نماینده دموکرات آمریکا در بیانیه ای که برای تارنمای آمریکایی هیل ارسال شده است گفت: حمله به کنگره شورشی بود که عمدتا تا حدی از سوی گروه هایی دامن زده شد که از تفکرات افراط گرایانه برتری طلبان سفید پوست حمایت می کنند.

وی افزود: ما باید متعهد شویم که چنین باورهایی را در بین رده های مختلف نظامی خود حذف کنیم و اعضای ارتش را در مقابل افراط گرایی محافظت کنیم و این اطمینان را به وجود آوریم که آمریکایی ها در کشوری که خدمت می کنند ایمن هستند.

نگرانی ها درباره افراط گرایی در بین  رده های مختلف نظامی بعد از حمله به کنگره اهمیت یافته است. دستکم ۲۷ نفر از بیش از ۱۴۰ نفری که در این حملات متهم شناخته شدند در ارتش آمریکا خدمت می کنند یا سابقه خدمت در ارتش را داشتند.

وزارت دفاع آمریکا برای پاکسازی نیروهای افراطی و ناسیونالیست سفیدپوست در نیروی هوایی یا در بین ملوانان تلاش هایی انجام داده است.

یک مقام دفاعی آمریکا به تارنمای هیل گفته است که از بین ۱۴۳ اطلاعیه تحقیقاتی که پنتاگون سال گذشته درباره اعضای کنونی و سابق ارتش از پلیس فدرال دریافت کرده ۶۸ مورد در ارتباط با موارد افراط گرایی داخلی بوده است.

بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۱۹ تارنمای میلیتاری تایمز و موسسه دانشگاه سیراکیوس از خانواده های نظامیان و کهنه سربازان، تقریبا یک سوم از کسانی که در حال خدمت در ارتش هستند گفته اند که شخصا شاهد نمونه ای از ناسیونالیست ملی یا نژادپرستی ناشی از مسائل عقیدتی بوده اند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که برخی از گروه ها تلاش می کنند نیروهای ما را به استخدام خود در آورده یا افراط گرایان را تشویق به پیوستن به ارتش کنند تا مهارت ها و تجربه لازم را بدست آورند.

برای رفع این معضل، پنتاگون اکنون در حال بررسی سیاست های خود درباره فعالیت های افراطی گرایانه در بین نیروهای این وزارتخانه است.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا همچنین قصد بررسی این موضوع را دارد که آیا این وزارتخانه از رویه های کافی برای جلوگیری از ورود چنین دیدگاه های افراط گرایانه ای برخوردار است یا نه. دستور چنین رویه هایی در مجوز دفاعی سال مالی ۲۰۲۱ که قبل از پایان ریاست جمهوری ترامپ به قانون تبدیل شد، داده شده است.

براون، نماینده کنگره و عضو ارشد کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و فراکسیون سیاه پوستان کنگره گفت: باید ارزیابی بهتری از دیدگاه های افراط گرایانه داشته باشیم، موضوعات برتری طلبی نژاد سفید را رفع کرده و با ترور داخلی مقابله کنیم و تضمین کنیم که دانشکده های نظامی نسل بعدی را بین کسانی تربیت کنند که به آمریکا علاقه مند هستند.

بروان گفت با دولت بایدن و لیود آستین وزیر دفاع جدید درباره این مسائل در ارتباط است.

از سوی دیگر، به گفته سناتور تیم کین عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا، سناتورهای آمریکایی در حال بررسی نحوه اجرای شروط مقرر در مجوز دفاعی سال ۲۰۲۱  قبل از تهیه لایحه مجوز دفاعی امسال هستند.

مایکل بِنت سناتور دموکرات هم گفت با دولت ترامپ و همکاران دیگر خود در سنا در حال بررسی روش هایی برای ریشه کنی احساس تنفر در ارتش است.

بایدن به دنبال حمله به کنگره، هواداران مسلح ترامپ را «تروریست‌های داخلی» خواند و نیروهای امنیتی را نیز به برخورد بیش از حد نرم با هواداران ترامپ متهم کرد. 

روزنامه گاردین پیشتر در گزارشی نوشت: موضوع افراط گرایی در ارتش آمریکا بعد از حمله به کنگره بار دیگر مورد توجه ویژه قرار گرفته است، به ویژه این که بیشتر اعضای نظامی در آمریکا را مردان سفید پوست تشکیل می دهند که مشخصه بیشتر کسانی است که به کنگره حمله کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار