سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان: می‌دانیم این پول کجا هزینه شده است، منتظریم شهرداری بگوید!

بیست روز از سخنان حسن عسکری فرمانده سنندج مبهم بودن محل هزینه‌کرد 61 میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری گذشته است و در این مدت اعضای شورای شهر سنندج ترجیح داده‌اند درباره این موضوع سکوت کنند.

 به گزارش ذاکرنیوز، 20 مردادماه خبری از قول «حسن عسکری» فرماندار سنندج منتشر شد مبنی بر اینکه «سال گذشته شهرداری سنندج از محل مالیات بر ارزش افزوده 61 میلیارد تومان درآمد داشته که محل هزینه‌کرد این اعتبار معلوم نیست؛ بر اساس قانون باید درآمد حاصل از محل مالیات بر ارزش افزوده در پروژه‌های عمرانی هزینه شود که ظاهراً این مبلغ برای پرداخت حقوق پرسنل هزینه شده است که خلاف قانون است».

با توجه به ابهامات و سوالاتی که انتشار این خبر در افکار عمومی ایجاد کرد، خبرنگار تسنیم این موضوع را پیگیری کرد اما شهردار سنندج تخلف در هزینه‌کرد مالیات بر ارزش افزوده را رد کرد و گفت: این 61 میلیارد تومان درآمد از محل ارزش افزوده جزو درآمدهای حاصله شهرداری سنندج بوده و شهردار این اختیار را داشته که اگر حتی در بخش جاری نیز هزینه کرده باشد، مسائل مالی را ترمیم کند اما این درآمد را در حوزه عمرانی هزینه‌ کرده‌ایم و اگر در بخش جاری نیز اتفاقی افتاده باشد ترمیم کرده‌ایم.

شهردار سنندج در پاسخ به این سؤال که 61 میلیارد تومان موردنظر آقای فرماندار در چه محلی هزینه شده است؟ گفت: «هم‌اکنون 139 هزار مترمربع سطح شهر آسفالت شده و مشغول جدول‌گذاری، کف‌فرش و لکه‌گیری معابر و اجرای پروژه‌های عمرانی همچون بلوار ننله و اسلام‌آباد و احداث میادین در سنندج هستیم که اعتبار آن از این محل و محل‌های دیگر درآمدی ناشی از صدور پروانه، کمیسیون ماده 100 و ماده 5 هزینه شده است».

اگرچه تاکنون اعضای شورای شهر سنندج نسبت به این موضوع سکوتی معنادار را در پیش گرفته‌اند اما داستان به این جا ختم نمی‌شود و در روزهای اخیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز به این ماجرا ورود کرده و پیگیر این 61 میلیارد تومان اعتبار شده است.

اکبر محمدی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که این 61 میلیارد تومان کجا هزینه شده است؟ گفت: شهرداری سنندج سال گذشته 61 میلیارد تومان درآمد از محل ارزش افزوده داشته و از آنان خواسته‌ایم که گزارش نحوه هزینه‌کرد را به ما ارائه دهند و منتظر پاسخ هستیم.

وی با بیان اینکه می‌دانیم این اعتبار کجا هزینه شده است! گفت: منتظر پاسخ رسمی هستیم که پس از آن، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه امسال با محدودیت اعتباری مواجه هستیم، تصریح کرد: الزامی برای اختصاص اعتبار از سوی دولت به شهرداری‌ها وجود ندارد بلکه تنها نگاه کمک است. کما اینکه تاکنون دریغ نکرده و در سال‌جاری نیز تا حد و حدود مجاز کمک خواهیم کرد.

 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار