اخبار مناطق تهران، احداث مسیر دوچرخه از توحید تا صادقیه

تهران- ایرنا- سرپرست شهرداری منطقه ۲ تهران اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده احداث ۹ کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه حدفاصل میدان توحید تا فلکه دوم صادقیه آغاز می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا از شهرداری منطقه ۲،  درراستای پویش «سه شنبه های بدون خودرو» سرپرست شهردار این منطقه به همراه سرکلانتر شمال غرب پلیس راهور  و جمعی از معاونین و مدیران منطقه با استفاده از دوچرخه از محل پیش بینی شده برای احداث مسیردوچرخه سواری میدان توحید تا فلکه دوم  صادقیه بازدید کردند.

سرپرست شهرداری منطقه ۲ در حاشیه این برنامه بر عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش خطوط ویژه دوچرخه در سطح منطقه تاکید کردو افزود: توسعه  حمل ونقل انسان محور  وپاک از جمله مهم ترین اولویت  برنامه های شهرداری منطقه ۲ است که درهمین راستا  طرح  توسعه زیرساختهای مسیر دوچرخه درمنطقه در حال انجام است

حسن صفات بابیان اینکه  گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه می تواند اقدامی موثر در کاهش آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی باشد افزود: مدیریت شهری تلاش دارد همزمان با ایجاد زیرساخت ها و احداث مسیر دوچرخه ، با فرهنگسازی ، شهروندان   را به استفاده از دوچرخه ترغیب کند.

وی ایجاد پیوستگی مسیر های دوچرخه سواری را ازدیگر برنامه های منطقه ۲ در این بخش اعلام کرد.

براساس این گزارش سرپرست شهرداری منطقه ۲ در مسیر رکاب زنی ضمن بازدید از سرای محله شهرآرا ،در جمع ورزشکاران صبحگاهی بوستان ستارخان نیز حاضر شد و ازتعدادی از شهروندان و پیشکسوتان ورزش همگانی تقدیر کرد.

معابر منطقه ۱۹ بهاری می شود

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: معابر این منطقه با رنگ آمیزی و اجرای نقاشی دیواری طرح بهارستان رنگ و بوی بهار به خود می گیرند.

علی توکلی در تشریح فعالیت های شهری استقبال از بهار گفت: با توجه به قرارگرفتن در آستانه نوروز و سال جدید، اجرای نقاشی های دیواری طرح بهار در معابری همچون بلوار ورامینی، بلوار شکوفه و خیابان میثاق با هدف زیباتر شدن نمای شهری و آرامش بصری شهروندان در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

وی اتمام رنگ آمیزی مبلمان ۲۱ بوستان منطقه را از دیگر فعالیت های انجام شده برای بهاری شدن فضای شهری منطقه اعلام کرد و افزود: در همین راستا عملیات نقاشی دیواری ۵ بوستان منطقه شامل الهی، جانباز، امام خمینی (ره)، ۲۲ بهمن و نرگس نیز در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۹ از نصب احجام ویژه نوروز در معابر پرتردد این منطقه خبر داد و ادامه داد: این احجام در قالب نقاشی و نصب تخم مرغ رنگی روبروی ساختمان شهرداری منطقه و بزرگراه های خلیج فارس و تندگویان و نیز نصب هفت سین نوروزی و سبزه و ماهی مقابل بوستان بزرگ ولایت و شهرداری این منطقه انجام می شود.

به گفته توکلی رنگ آمیزی خیابان دلجویی، اکران تبلیغات محیطی نوروز، نصب پرچم های جدید در محورهای بزرگراهی شهید تندگویان و شهید کاظمی، نورآرایی میدان های ماهان، شقایق وثارالله و نصب المان های خلاقانه در منطقه از دیگر اقدامات شهری طرح استقبال از بهار محسوب می شود.

برگزاری اولین نشست استقبال از نوروز در منطقه 10

شهردار منطقه ۱۰ در اولین نشست هماهنگی برنامه های استقبال از نوروز ۱۴۰۰ بر ایجاد وحدت رویه و همسان سازی امور تاکید کرد.

در این نشست که با حضور جمعی از معاونین، مدیران و شهرداران نواحی در سالن جلسات ساختمان ستادی منطقه برگزار شد، ضمن بررسی دستورالعمل های ابلاغی از سوی مدیریت شهری، مجید رباطی شهردار منطقه 10 با اشاره به  اجرای برنامه های استقبال از بهار در سال های گذشته، بر اهتمام ویژه تمامی حوزه ها با استفاده از تمامی ظرفیت ها تاکید کرد.

شهردار منطقه 10 در ادامه، اجرای ویژه برنامه های استقبال از نوروز را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اجرای این برنامه ها نقش بسزایی در ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به شهروندان به ویژه در محلات، جلب مشارکت شهروندان در آراستگی محله ها و بهبود وضعیت مبلمان شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری خواهد داشت.

رباطی در خاتمه خواستار اجرای اقدامات ویژه متناسب با ایام استقبال از نوروز و طرح های کیفیت نگهداشت شهر در رسیدگی ویژه به امور جاری به ویژه کاشت فرش گل، درختان روت بال، نصب گلجای و ... شد.

تست رایگان کرونا برای افراد نیازمند در منطقه 17

شهردار منطقه ۱۷ از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محلات این منطقه با همکاری کادر درمان وزارت بهداشت، نیروهای بسیج، سپاه ،اعضای شورایاری محلات و شهرداری خبر داد.

داود لطفی درباره اجرای این طرح در ۱۴ محله این منطقه جنوبی پایتخت گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا با همکاری کادر درمان وزارت بهداشت، نیروهای بسیج، سپاه ، اعضای شورایاری محلات و نیروهای خانه های سلامت شهرداری منطقه یک اقدام بی نظیری بود که باعث کنترل این ویروس و کاهش انتقال بین افراد جامعه شده است.

وی افزود: شناسایی بیماران کرونایی و انجام اقدامات درمانی و پیشگیرانه برای انتقال ویروس از اهداف اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است که در قالب پایش ساکنان محلات منطقه ۱۷ به شکل خانه به خانه و تلفنی و ارائه به موقع خدمات درمانی و مراقبتی به اجرا در می آید.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: از ۵ ماه پیش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه به اجرا رسیده که شهرداری منطقه محیطی را به شکل کاملا مجهز در پنج سرای محله این منطقه در اختیار پایگاه این طرح قرار داد و نیروهای بسیج و سپاه با همیاری کادر درمان وزارت بهداشت اقدام به آموزش، پایش و کنترل ویروس کرونا بین ساکنان منطقه کردند.

وی ادامه داد: برنامه خانه به خانه در ابتدای اجرای طرح با موضوع آموزش و پایش توسط نیروهای بهداشتی صورت گرفته و در مرحله بعد پایش و آموزش به شکل تلفنی از خانواده های ساکن در منطقه به اجرا در آمد که این اقدام گام بلندی در کنترل و جلوگیری از بحران کرونا شده است، همچنین یکی از دلایل مهم اجرای موفقیت آمیز این طرح همکاری بسیار مناسب ساکنان منطقه ۱۷ با کادر درمان بوده است.

لطفی اضافه کرد: در صورتی که  در این پایش عضو خانواده ای علائم بیماری کرونا را داشته باشد با همکاری مرکز بهداشت میثم و ابوذر در منطقه تست کرونا صورت می گیرد و اگر خانواده ای از لحاظ مالی توان پرداخت هزینه تست را نداشته باشند این هزینه کاملا رایگان انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: یکی دیگر از خدماتی که در این طرح در منطقه ۱۷ به اجرا می رسد این است که نیروهای بسیج و سپاه در صورتی که خانواده ای دچار بیماری کرونا باشند و خودشان را در خانه قرنطینه کنند تمامی خرید مایحتاج روزمرشان را انجام و در اختیار این خانواده ها قرار می دهند.

وی از دیگر برنامه های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۷ را مربوط به تست قند خون و فشار خون افراد سالمند که دچار بیماری های پیش زمینه ای هستند دانست، افزود: نیروهای ۱۴ خانه سلامت شهرداری منطقه برای بیماران زمینه ای دیابت و فشار خون به ویژه سالمندان  به شکل تلفنی روند بیماری این افراد را بررسی می کند و در صورت نیاز از آنها دعوت می شود به خانه سلامت مراجعه کنند و به نوعی روند کنترل بیماری زمینه ای این افراد به دلیل ویروس کرونا عقب نخواهد افتاد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار