اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کردستان؛ محموله بزرگ کالای قاچاق و فرار مالیاتی کشف شد

فرمانده انتظامی کردستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، کشف محموله بزرگ کالای قاچاق و فرار مالیاتی در استان خبر داد.
- اخبار استانها -

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم‌های برق و اعتراف وی به 31 فقره سرقت در سنندج خبر داد و اظهار داشت: در پی افزایش سرقت سیم‌های کابل و برق در برخی از نقاط شهرستان سنندج، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 19 حسن‌آباد سنندج، پس از بازبینی محل‌های وقوع سرقت و با به‌کارگیری روش‌های خاص پلیسی، سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه موفق به بازداشتش شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه متهم دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت بوده است، گفت: با ارائه شواهد و مستندات از سوی ماموران، متهم در تحقیقات به 31 فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: همکاری شهروندان با پلیس زمینه‌ساز کاهش جرایم مختلف می‌شود، بنابراین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 گزارش کنند.

 توقیف محموله 10 میلیاردی کالای قاچاق در سقز  

سردار آزادی همچنین از کشف محموله 10 میلیاردی کالای قاچاق در یک عملیات هدفمند توسط ماموران انتظامی شهرستان سقز خبر داد و اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس، محموله دستگاه ارز دیجیتال و کارت‌خوان‌های غیرمجاز کشف شد.

وی اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی"شهید ارجمندی " با همکاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان سقز در این عملیات موفق به کشف 162 دستگاه کارت‌خوان و 18 دستگاه ارزدیجیتال قاچاق شدند. 

فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت 2 نفر و توقیف یک دستگاه خودرو در این عملیات خبر داد و یادآور شد: از آنجا که گسترش قاچاق کالا اثرات منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می‌زند، از شهروندان انتظار می‌رود در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش دهند.

 اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی مبارزه با موادمخدر در مریوان  

وی در ادامه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در برخی محلات شهر مریوان خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح، مأمورن مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن کنترل محورهای مواصلاتی و شناسایی خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر این طرح را به مرحله اجرا درآوردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف 2 کیلو و 850 گرم از انوع مواد مخدر و بازداشت یک قاچاقچی و 5 نفر از خرده‌فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر در قالب اجرای این طرح در مریوان خبر داد و عنوان کرد: افزایش آمار سرقت، جنایت و فحشاء از پیامدهای ناگوار مصرف مواد مخدر بوده، به همین دلیل مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ در دستور کار پلیس کردستان است.

کشف 32 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز مریوان / با تمام توان مانع تعدی به خاک کشورمان خواهیم شدبرخورد با قاچاق کالا و دام به‌طور جدی در استان کردستان دنبال می‌شود

 دستگیری باند سارقان موتورسیکلت در سقز 

وی در ادامه از بازداشت باند سارقان موتورسیکلت در سقز خبر داد و افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهر سقز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس سقز قرار گرفت.

سردار آزادی ادامه داد: پس از یک سری کارهای اطلاعاتی توسط ماموران انتظامی سقز و مشخص شدن هویت سارقان، مخفیگاه آنان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی گفت: با اعتراف سارقان، 2 نفر مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی، دستگیر و از مخفیگاه آنان 7 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده و انتقال به دادسرا، با قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تأکید کرد: شهروندان جهت جلوگیری از سرقت تجهیزات ایمنی و بازدارنده بر روی  موتورسیکلت‌هایشان، نصب نمایند .

  کشف 2 دستگاه خودرو پراید سرقتی در دهگلان   

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برقراری نظم و امنیت مطلوب و بالا بردن احساس امنیت شهروندان و مبارزه با سارقان و مجرمان در دهگلان خبر داد و تصریح کرد: مأموران پلیس در قالب این طرح موفق  به شناسایی و بازداشت 2 سارق در مخفیگاه و کشف 2دستگاه خودرو پراید سرقتی و یک فقره وسایل داخل خودرو شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه متهمان این پرونده تحویل مراجع قضایی داده شدند، یادآور شد: رسالت پلیس برقرری نظم وامنیت مطلوب در جامعه بوده و در این راستا به‌صورت قاطع با سارقان ومجرمان برخورد خواهد کرد.

  کشف بیش از 5میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان   

وی در بخش پایانی سخنان خود از کشف بیش از 5 میلیارد فرار مالیاتی با تلاش ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر فرار مالیاتی وارد کننده کالا در سنندج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار آزادای بیان داشت: پس از تحقیقات تخصصی پلیس مشخص شده که متهم با استفاده از شیوه‌های مجرمانه و در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی در قالب شرکت توزیع کالای خوراکی و بهداشتی، اقدام کرده که پس از کشفیات، تحت تعقیب قضائی قرار گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار