اتهام‌زنی مجدد وزارت خارجه آمریکا به ایران در «گزارش سالانه تروریسم»

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود موسوم به «گزارش سالانه تروریسم» ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد!

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، گزارش رسمی و کامل دولت آمریکا درباره تروریسم سال ۲۰۱۹ در قالب ۶ فصل منتشر شده است.


در ابتدای این گزارشِ مفصل ادعا شده است: «در سال ۲۰۱۹، آمریکا به همراه سایر شرکای خود، برای شکست و تخریب سازمان‌های تروریستی بین‌المللی اقدامات اساسی انجام دادند».


این گزارش در ادامه ادعا می‌کند: «همزمان با ائتلاف جهانی برای شکست دادن داعش،  آمریکا در ماه مارس نابودی داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد. در ماه اکتبر، آمریکا سپس عملیاتی را آغاز کرد که منجر به کشته شدن ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش شد».


ادعای این گزارش در نابودی گروه تروریستی داعش در حالی مطرح می‌شود که به گفته دونالد ترامپ تروریست‌های داعشی محصول مشترک هیلاری کلینتون و باراک اوباما بوده است.


در بخش دیگری از این گزارش، تروریست‌های آمریکایی که دستشان به خون سپهبد سلیمانی آلوده است، ایران را جدی‌ترین حامی تروریسم در جهان معرفی کرده‌اند.


در این گزارش آمده است: «به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران، آمریکا به همراه متحدین خود تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و متحدان آن وضع کرد».


در ماه آوریل، آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله نیروی قدس سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کرد و تعدادی از کشور‌های اروپای غربی و آمریکای جنوبی حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند.


گزارش آمریکا در رابطه با وضعیت تروریسم در سال گذشته میلادی در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن خود یکی از حامیان بزرگ تروریسم در جهان است. خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین با سابقه بسیار طولانی در ظلم و جنایت از لیست ترور، از جمله اقدامات متناقض آمریکا در حوزه مبارزه با تروریسم است که ادعاهای واهی آن‌ها را برملا می‌کند. 


نظامیان تروریست آمریکایی طی عملیاتی که در آن حاکمیت عراق به شکل صریح نقض شد، سپهبد قاسم سلیمانی و جمعی دیگر از یاران مقاومت را به شهادت رساندند. نیروهای ایرانی تحت مدیریت حاج قاسم سلیمانی بزرگترین نقش را در شکست تروریسم در عراق و سوریه داشتند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار