وزارت خارجه سوریه تاکید کرد؛

اتهامات باطل آمریکا علیه دمشق/ واشنگتن ناقض حقوق بین‌المللی است

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: اتهام زنی های آمریکا در این زمینه که دولت سوریه برخی شهروندان آمریکایی را ربوده یا مخفی کرده، کاملا بی‌پایه و اساس است.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از وبگاه العهد، وزارت خارجه سوریه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: اتهام زنی‌های آمریکا در این زمینه که دولت سوریه برخی شهروندان آمریکایی را ربوده یا مخفی کرده، کاملاً بی‌پایه و اساس است.


وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه اعلام کرد: هفته گذشته اظهارات گمراه کننده و غیرمنطقی از سوی دولت آمریکا به نمایندگی از رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا عنوان شد، که شامل اتهامات نادرست علیه دولت سوریه مبنی بر ربودن یا دستگیری شهروندان آمریکایی بود. در بین این افراد «آستن تایس» نظامی آمریکایی نیز حضور دارد که حتی دولت آمریکا چند سال پیش به ورود غیرقانونی وی به خاک جمهوری عربی سوریه، اعتراف کرده بود.


در ادامه این بیانیه تصریح شده است: وزارت امور خارجه سوریه ربودن یا پنهان نمودن شهروندان آمریکایی را که وارد خاک این کشور شده و یا در مناطق تحت حاکمیت دولت سوریه سکونت داشته اند را رد می‌کند و بر تعهد مطلق خود به حفظ اصول حقوق بین الملل و مفاد آن به ویژه کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی تاکید می ورزد.


وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرده است: ما توجه افکار عمومی آمریکا و مقامات آمریکایی را به این مساله جلب می‌کنیم که دولت این کشور مفاد کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی و روابط دیپلماتیک را زیر پا گذاشته است و حتی اتباع آمریکایی را به سفر به سوریه بدون درنظر گرفتن مسائل قانونی تشویق نموده است.


وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: هرگونه گفتگو یا ارتباط رسمی با دولت آمریکا، تنها به صورت علنی و مبتنی بر قواعد احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن، برقرار خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار