اتحادیه عرب: آمریکا باید دیدگاه فراگیرتری درباره ایران داشته باشد

نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل گفته است آمریکا باید دیدگاه فراگیرتری درباره نحوه تعامل با ایران داشته باشد و از دیدگاه کشورهای عربی در این‌باره مطلع شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، ماجد عبد الفتاح عبدالعزیز، نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل گفته است کشور‌های عربی باید به وضوح دیدگاه‌های خود را درباره فلسطین، روابط با ایران و مداخلات ترکیه برای دولت جدید آمریکا توضیح دهند تا دیدگاه فراگیرتری درباره نحوه تعامل با ایران به وجود آید و آمریکا در زمینه این مسائل اقدام کند.

ماجد عبد الفتاح عبدالعزیز در گفتگو با این شبکه گفت: «عرب‌ها با روی کار آمدن جو بایدن، در زمینه مسائل سرنوشت ساز در کشور‌های عربی، به ویژه مسئله فلسطین و مسئله روابط با ایران و مداخلات ترکیه، امید زیادی دارند. نوعی انتظار برای اقدامات دولت آمریکا وجود دارد. همگی می‌دانیم که دموکرات‌ها به مسائل حقوق بشر اهمیت می‌دهند. اما این موضوع لزوما به اتخاذ مواضع مخالف این کشور‌ها منجر نخواهد شد. باید در انتظار باشیم تا ببینیم تعیین دیگر سِمت‌ها در دولت بایدن چگونه خواهد بود.»

وی اظهار داشت: «اتحادیه عرب و همه کشور‌های عربی به طور جدا برای رسیدن به حل و فصل مسالمت آمیز در سوریه تلاش می‌کنند. بنابراین، هر تلاش آمریکا برای حل مشکلات در سوریه و استفاده نکردن از سوریه به عنوان منطقه‌ای برای تسویه حساب با روسیه یا دیگر کشور‌ها و کشور‌های قدرتمند منطقه، به نفع کشور‌های عربی خواهد بود. این موضوع فقط به سوریه محدود نمی‌شود؛ بلکه در خصوص لیبی، یمن و دیگر کشور‌ها هم صدق می‌کند.»

این مقام گفت: «آمریکا باید دیدگاه فراگیرتری درباره نحوه تعامل آمریکا با ایران که با این کشور‌ها [سوریه، یمن] ارتباط دارد، داشته باشد. افزون بر موضوع توافق هسته ای، مسئله ایران ارتباط با کشور‌های عربی و همچنین مداخلات ترکیه در مسائل کشور‌های عربی موضوعاتی است که باید به طور آشکار در خصوص آن‌ها با دولت آمریکا گفتگو شود تا این دولت از دیدگاه کشور‌های عربی درباره این مسائل آگاه شود.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار