ائتلاف الفتح حملات به نیروهای حشد شعبی را محکوم کرد

ائتلاف الفتح عراق امروز چهارشنبه حملات به نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک این کشور و سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، به نقل از سومریه نیوز، این ائتلاف در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حملات به نیروهای حشد شعبی، اعلام کرد، تکرار حملات آشکار به حاکمیت عراق مستلزم اتخاذ موضعی روشن از سوی دولت، پارلمان و همه است تا با شناسایی کشورهای مسوول این حملات و مقابله با آنها، حاکمیت عراق و جان نیروها حفظ شود.


در این بیانیه آمده است که تکمیل خروج نیروهای خارجی از خاک عراق گامی است که از هرگونه تجاوز به حاکمیت این کشور و خون مردم آن جلوگیری می‌کند.


الفتح از همه خواست برای حفاظت از وطن و حاکمیت آن متحد شوند به ویژه که به نظر می رسد تصمیم دولت عراق برای بازگرداندن ۳۰ هزار نیروی حشد شعبی به خدمت، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.


پیش از این یک منبع امنیتی اعلام کرد، در اثر یک حمله هوایی که منبع آن مشخص نیست نیروهای حشد شعبی مستقر در مرزهای عراق و سوریه مورد هدف قرار گرفتند.


این درحالی است که صابرین نیوز اعلام کرد حمله توسط ائتلاف آمریکا صورت گرفت اما پنتاگون مدعی شد هیچ حمله‌ای در مرز عراق و سوریه انجام نداده است.


فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق هم قبلا اعلام کرده بود،  ۳۰ هزار نیروی حشد شعبی که در سال‌های اخیر قراردادهایشان فسخ شده، به خدمت گرفته می شوند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار