آمریکایی‌ها ایران را جدی‌‌‌ترین خطر برای امنیت اسرائیل می‌دانند

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سند امنیت ملی آمریکا ایران بزرگترین چالش این کشور است گفت: آمریکایی‌ها ایران را مهمترین و جدی‌‌‌ترین خطر برای امنیت اسرائیل می‌دانند.

به گزارش ذاکرنیوز ، سردار بهمن ریحانی در اجلاس مجمع بسیجیان که امروز در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه حاکمان ایران در قبل از انقلاب همان تفکر اموی و حتی سخیف‌تر و بدتر از آن‌ها را داشتند اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته در کشور رخ داد باید دهه فجر را بزرگ و باشکوه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات چند ماه گذشته دشمنان ما را به برخی از اندیشه‌های خود امیدوار کرد عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم دهه فجر به ویژه راهپیمایی 22 بهمن را باشکوه برگزار کنیم و به فضل خداوند همه امیدهای دشمن را دوباره به یأس تبدیل خواهیم کرد زیرا ملت ایران با وجود مشکلات موجود از مسیر حق، راه شهیدان، انقلاب و اعتقادات دینی و انقلابی خود منحرف نمی‌شوند.

ریحانی با بیان اینکه همه ما به واسطه جایگاه، مسئولیت و شعاع مخاطبان خود مسئولیت داریم گفت: اکنون فضای تبیین است و نخستین مسئولیت ما جهاد و امیدآفرینی است و هرگاه از چالش‌ها صحبت می‌کنیم باید آینده روشنی را برای مردم ترسیم کنیم زیرا براساس گفته خداوند سختی‌ها پایدار نیستند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی قبل از انقلاب برای جوانان افزود: جوانانی که قبل از انقلاب را ندیده‌اند با فضای رسانه‌ای دشمن که قبل از انقلاب را به زیبایی نشان می‌دهند، فریب می‌خورند و به همین دلیل ما باید وضعیت قبل از انقلاب را به درستی برای جوانان توصیف کنیم.

ریحانی با اشاره به ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب در داخل و منطقه عنوان کرد: امروز هویت‌زدایی یکی از تاکتیک‌هایی است که در راهبرد دشمن و سند ملی آمریکا دیده شده است و نباید اجازه دهیم ارتجاع صورت بگیرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در تاریخ نیز برخی از حوادث دچار ارتجا شد گفت: اهداف دشمن از این فتنه‌ها باید بیان شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت تحولات در دنیا از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفته است عنوان کرد: راهبردها و تاکتیک‌ها در دنیا جای خود را عوض کرده‌اند یعنی زمانی بنای تمام کشورها این است که برای آن کشور در تمام مباحث راهبردهایی را تدوین و براساس آن تاکتیک‌هایی را تعیین کنند اما امروز راهبردها براساس اتفاقات تغییر می‌کنند.

ریحانی با بیان اینکه بعد از حادثه 11 سپتامبر راهبرد آمریکا تغییر کرد گفت: ما برای دشمنان خود غیرقابل تحمل شده‌ایم و این فصل مشترک ما با دشمنانمان است که برای یکدیگر غیرقابل تحمل شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جهان به سرعت در حال تغییر است و بازیگردان این تغییرات نیز آمریکا است افزود: براساس دو راهبردی که در سند امنیت ملی آمریکا تدوین شده آمریکایی‌ها اعتقاد دارند دهه منتهی به 2030  از نظر قدرت‌یابی و افزایش و تضعیف قدرت در خاورمیانه دهه سرنوشت‌سازی است.

ریحانی با بیان اینکه براساس این سند که تا سال 2030 پیش‌بینی شده، ذکر شده که این اقدامات ما به بقای اسرائیل نیز بستگی دارد و برای آن نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند عنوان کرد: آمریکایی‌ها اعتقاد دارند قلب دنیا خاورمیانه و قلب خاورمیانه ایران است و تا بر آن مسلط نشوند نمی‌توانند بر راهبردهای اخیر خود دست یابند و بقای اسرائیل را تضمین کنند و از طرفی نفت ارزان از کشورهای خاورمیانه بخرند و ببرند.

وی با اشاره به اینکه آینده دنیا از آن کسانی است که انرژی در اختیارشان است گفت: این راهبردهای امنیت انرژی که در سند ملی آمریکا ذکر شده بر همین بستر است اما با دو چالش اساسی مواجه هستند.

ریحانی با بیان اینکه یکی از چالش‌های آمریکا ظهور قدرت‌ها بعد از جنگ سرد است و آن‌ها به دنبال تغییر نقشه دنیا هستند افزود: چالش دوم که جهان را دربرمی‌گیرد مربوط به سه کشور است که مشکلاتی را برای آمریکا ایجاد کرده‌اند و شامل ایران، روسیه و چین هستند.

وی گفت: آمریکا می‌گوید برای مقابله با چین باید اقداماتی انجام شود در صورتی که پیش‌بینی شده تولید ناخالص چین تا سال 2030 از آمریکا بسیار فراتر خواهد رفت و این بزرگترین چالش برای آمریکا است و باید بدانیم در سخت‌ترین سال‌های اقتصادی در دنیا تراز اقتصادی چین 11 درصد مثبت بود.

ریحانی بیان کرد: یکی از چالش‌های دیگر آمریکا روسیه است زیرا می‌تواند در اروپا تولید ناامنی کند آنچنانکه اکنون رخ داده است. روسیه قدرت به راه‌اندازی جنگ جهانی را دارد و پیش‌بینی آن شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین چالش خود را ایران می‌داند گفت: از نظر آن‌ها ایران این قابلیت را دارد که دموکراسی آمریکا را که برای بسیاری از کشورها محور شده، تضعیف کند و زیر سؤال ببرد و اعتقاد دارند ایران می‌تواند یک مدل از حکمرانی جدید را در دنیا برای بسیاری از کشورها الگو قرار دهد و نخستین اقدام آن‌ها در سند ملی مقابله با ایران است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمریکا نیز اذعان دارد ایران توان دفاعی خود را افزایش داده است افزود: امروز توان دفاعی ما برای دشمنان غیرقابل تصور است و بسیاری از این تجهیزات دفاعی ما هنوز رونمایی نشده و این موضوع دشمنان ما را ترسانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز موشک بالستیک که هوافضا درست کرده و تا 10 سال آینده هیچ قدرتی نمی‌تواند به این فناوری دست یابد دشمنان را ترسانده است گفت: یکی دیگر از چالش‌های آمریکا با ایران این است که اعتقاد دارد ایران گروه‌های مقاومت در منطقه را از نظر تجهیزات، آموزش و دانش نظامی تجهیز می‌کند لذا ایران مهمترین و جدی‌‌‌ترین خطر برای امنیت اسرائیل است.

ریحانی بیان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند هشت سال برای غلبه بر این چالش‌‌ها فرصت دارند در غیر این صورت دچار خسران خواهند شد.

وی گفت: آمریکایی‌ها با حمایت چند ساله از تایوان، این کشور را در مقابل چین قرار داده‌اند و در حال تلاش برای افزایش مناقشات بین چین و تایوان هستند که توجه چین را به این موضوع جلب کنند و از طرفی اوکراین را علیه روسیه تقویت کنند.

ریحانی با اشاره به اینکه سیستم اطلاعاتی روسیه زودتر متوجه راهبرد و نقشه آمریکا برای خود شد افزود: نقشه آمریکا این بود که در جنگ اوکراین و روسیه، اوکراین پیش‌دستی و جنگی را علیه روسیه راه اندازی کند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از دو دهه قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ بودند اما روسیه پیش‌دستی کرد و این جنگ را به راه انداخت.

فرمانده آمریکایی: احتمال درگیری آمریکا با چین در سال 2025 وجود دارد کاخ سفید: آمریکا به دنبال پیشرفت در برجام در آینده نزدیک نیست روسیه: تحریم‌های آمریکا ناکارآمد و بی‌تاثیر شده‌اند

وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی آن‌ها برای ایران بی‌ثباتی در کشورهای مقاومت در اطراف ایران است که با تضعیف این کشورها ایران را نیز بی‌ثبات کرده‌اند افزود: ابتدا با همکاری اسرائیل جنگ نفتکش‌ها را به راه انداختند و زمانی که می‌خواستیم با دور زدن تحریم‌ها نفت را بفروشیم ما را تهدید کردند اما سپاه رزمایش تسخیر ناوچه‌های آمریکایی را برگزار کرد و آن‌ها عقب نشینی کردند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان کرد: امروز کشتی‌هایی که از نظر امنیت بهتر از سایر کشتی‌ها خلیج‌فارس را طی می‌کنند پرچم ایران را دارند چون می‌دانند اگر مشکلی برای هر نفتکش ایرانی ایجاد کند دو برابر تاوان خواهند داد.

ریحانی با اشاره به ایجاد اغتشاشات در ایران برای تن دادن ایران به مذاکرات گفت: در زمان مذاکره با دو موضوع مذاکره با برجام و عربستان مواجه بودیم و اغتشاشات برای این بود که در این مذاکرات از ما امتیاز بگیرند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر در رایزنی موساد با آمریکا گفته شد نباید هیچ توافقی با ایران انجام شود و همه جنبه‌های مذاکره اعم از موشکی، حقوق بشر و حقوق زنان در نظر گرفته شود و فشار بر ایران افزایش یابد و این زمانی بود که اغتشاشات برپایه مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی و حجاب بود اما به نفع آن‌ها تمام نشد.

ریحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اعتقاد دارند برای ایجاد ناامنی در ایران باید دو طرف آمریکا و اسرائیل با هم کار کنند افزود: لذا امریکا چند تاکتیک جدید را علیه ایران رقم زد که ابتدا این بود منطقه را بی‌ثبات کند و اغتشاشات در داخل کشور و اجماع بین‌المللی را تداوم ببخشد و مدام از جنگ صحبت کند که ایران متوجه شود چنانچه به خواسته‌های آن‌ها تن ندهد جنگ را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا جنگ نرمی را به معنی جابه‌جایی عشق و نفرت در کشور ما به راه انداخت عنوان کرد: این به معنای تبدیل عشق و نفرت از ارزش‌های خودی به ارزش‌های بیگانه است و در این جنگ ابتدا عشق و ارزش را به بی‌تفاوتی تبدیل می‌کنند و تفکرات سکولار را ترویج می‌دهند و در نهایت عشق را به نفرت تبدیل می‌کنند.

ریحانی با اشاره به اینکه از طرف دیگر هویت‌های جدید غربی در فضای مجازی به صورت گسترده گسترش می‌یابد گفت: هویت‌زدایی با شبهه‌افکنی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه گام بعدی بعد از شبهه افکنی ایجاد بسترهای آسیب پذیری است تا هم پلیس و هم خانواده‌ها درگیر شوند افزود: ایجاد شبکه‌های زیرزمینی، بی‌بند و باری و ترویج اعتیاد در این راستا است و گام بعدی شبکه‌سازی تحریک هیجانات جوانان و شورش در خیابان و ایجاد دودستگی در خانواده‌ها است.

ریحانی با اشاره به اینکه امروز باید خود را از نو بسازیم و وضعیت فرهنگی از مهدکودک تا دانشگاه را ارتقا ببخشیم گفت: سال‌های شیوع کرونا فرصت خوبی برای تسلط افکار دشمن بر کودکان، نوجوانان و جوانان بود زیرا در شبکه‌های مجازی رها شدند و دشمن در همان زمان فعالیت خود را شروع کرد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در صدا و سیما برای موضوع نوجوانان و جوانان افزود: هرچند اغتشاشگران برای رفع مشکلات اقتصادی مردم به کف خیابان نیامده بودند اما باید وضعیت اقتصادی کشور را اصلاح کنیم زیرا جنگ آینده جنگ غذا است.

ریحانی با بیان اینکه فرمول رفع این مشکلات تبیین و گفتن حقیقت است گفت: امروز بزرگترین جهاد ما امیدآفرینی و تبیین است.

وی بیان کرد: دنیا با سرعت در حال دانش‌بنیان شدن است و به همین دلیل مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید دارند زیرا فعالیت‌ها علمی و سریعتر پیش‌رود و نتایج به درستی به دست می‌آید و قابل رقابت است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز چاره‌ای جز جهاد در تمام ابعاد نداریم گفت: امروز عقب‌افتادگی‌های بسیاری داریم اما در نگاه بلندمدت آینده از آن ما است. ملت ایران مظلوم اما قدرتمند هستند و باید بدانیم این مسیر با موفقیت طی خواهد شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار