آمریکا 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک دستگیر کرد

نیروهای گارد مرزی آمریکا طی ماه فوریه گذشته، 100 هزار مهاجر را در مرزهای مکزیک دستگیر کردند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای گارد مرزی آمریکا در ماه فوریه گذشته 100 هزار مهاجر را در مرزهای مکیزیک دستگیر کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که دستگیری 100 هزار مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک بالاترین میزان بازداشت مهاجران از سوی مرزبانان ایالات متحده در طول 15 سال اخیر است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اگرچه جو بایدن پس از تصدی سمت ریاست جمهوری ایالات متحده در تاریخ بیستم ژانویه و در نخستین ساعات حضورش در کاخ سفید اقدام به لغو اقدامات مهاجرتی دونالد ترامپ کرده است، اما دولت او اکنون با افزایش چشمگیر تعداد مهاجران غیرقانونی روبرو است که قصد عبور از مرز آمریکا را دارند.

بایدن به محض ورود به کاخ سفید در ماه ژانویه گذشته فرمان اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت سفر کشورهای مسلمان را لغو کرد و ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد و قرار شد با اجرای طرحی چنین، متقاضیان (در حدود صد هزار نفر) اجازه ورود به آمریکا را بیابند تا مراحل پرونده‌های خود را در دادگاه‌های داخل آمریکا مورد رسیدگی قرار دهند.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه هفته گذشته در اظهاراتی از اتباع کشورهای آمریکای مرکزی خواست تا از سفرهای خطرناک به ایالات متحده بدون اوراق و اسناد معتبر خودداری کنند.

طی هفته های اخیر، تعداد مهاجران و پناهجویانی که قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند، به شدت افزایش یافته است. شیوع ویروس کرونا و وقوع طوفان های مهیب و سهمگین موجب بدتر شدن شرایط زندگی در کشورهای آمریکای مرکزی شده است. طی دو سال گذشته تعداد افرادی که در آمریکای مرکزی با فقر و گرسنگی روبرو شده‌اند بیش از 4 برابر شده است.

دولت بایدن سعی کرده است تا سیاست های سختگیرانه مهاجرتی دولت ترامپ را لغو کند ولی در عین حال سعی می کند مهاجران و پناهجویان جدید را از سفر به مناطق مرزی منصرف کند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار