آغاز راهپیمایی میلیونی ضد جنگ در یمن

منابع خبری از آغاز تظاهرات میلیونی مردم یمن به مناسبت روز جهانی توقف و محکومیت جنگ علیه این کشور خبر دادند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، شبکه المسیره امروز (دوشنبه) اعلام کرد که شهروندان یمنی در شهر صعده به مناسبت روز جهانی توقف و محکومیت جنگ علیه کشورشان از صبح امروز راهپیمایی گسترده‌ای را تحت عنوان "محاصره و تجاوز آمریکا؛ جنایت تروریستی هستند" آغاز کرده‌اند.

همزمان با راهپیمایی صعده، دو راهپیمایی دیگر نیز در شهرستان‌های "حیدان" و "رازح" از توابع استان صعده آغاز شده است.

طبق این گزارش، همچنین بیش از ۲۰ راهپیمایی دیگر نیز در صنعا و استان‌های دیگر یمن در محکومیت تجاوز علیه این کشور آغاز شده است.

شهروندان یمنی حاضر در این راهپیمایی‌ها با سر دادن شعارهایی در راستای آزادی، سیاست‌های آمریکا در منطقه را محکوم کرده و خواستار تحریم کالاهای تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند.

شهروندان یمنی همچنین جنایت‌های سعودی ـ آمریکایی علیه یمن طی شش سال گذشته را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا خاطرنشان کردند: به همه اشرار بگویید ما تسلیم تصمیمات آنها نخواهیم شد و هیچ تصمیمی ما را به زانو در نخواهد آورد؛ آمریکا تروریسم و متجاوز است. دلیل این جنگ چیست؛ آمریکا مادر تروریسم است.

در همین حال، "محمد جابر عوض"، استاندار صعده در سخنانی در جریان راهپیمایی مردمی صعده "تروریستی" خواندن انصارالله یمن توسط آمریکا را محکوم کرد و گفت: آمریکا مادر تروریسم است و این کشور داعش و القاعده را ایجاد کرد. این آمریکا بود که زیربناهای یمن را تخریب و ملت یمن را طی شش سال قتل و عام کرد.

وی همچنین آمریکا را مسئول ویرانی و جنایت علیه ملت‌های یمن، عراق، سوریه و لبنان دانست و افزود: آمریکا مسئول اصلی محاصره، جنگ و قحطی یمن است و کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی تنها یک ابزار اجرایی هستند.

استاندار صعده در ادامه خواستار ادامه مقاومت و پایداری ملت یمن دربرابر این تجاوزات و حضور آنها در جبهه‌های مقدم نبرد شد.

شهروندان معترض یمنی همچنین با سر دادن شعارهایی تجاوزگری آمریکا و عربستان علیه کشورشان و همچنین "تروریستی" خواندن انصارالله یمن توسط واشنگتن را محکوم کردند.

ملت یمن همچنین ضمن محوم کردن تخریب مدارس، بمباران خانه‌ها و در پایان "تروریستی" خواندن مدافعان ملت یمن توسط آمریکا را محکوم کرده و از سازمان ملل خواستند که در کنار ملت مظلوم یمن و توقف تجاوز محاصره کشورشان شدند.

راهپیمایی روز جهانی محکومیت جنگ یمن صبح و عصر امروز در مناطق مختلف این کشور برگزار می شود وکمیته‌های هماهنگ کننده این راهپیمایی‌ها مسیرهای مختلفی را برای راهپیمایی در مناطق مختلف یمن تعیین کرده‌اند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار