امام جمعه مسجد جامع منطقه کورلا هند:

آرامش و امنیت منطقه مدیون مجاهدت‌های سردار سلیمانی است

حجت‌الاسلام عسگری با اشاره به نقش بی بدیل شهید سلیمانی در مبارزه با داعش گفت: آرامش و امنیت منطقه مدیون مجاهدت‌های سردار سلیمانی است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، آئین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با حضور محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی، اندیشمندان، علما و جمع کثیری از علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در مسجد جامع منطقه کورلا کلان شهر بمبئی هند برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید غلام عسگری، امام جمعه مسجد جامع منطقه کورلا در سخنانی، ضمن قرائت فرازهایی از وصیت نامه شهید سلیمانی اظهار کرد: مفهوم شهید مرکب از واژگانی همچون شجاعت، همت، یاری مسلمین است که در نهایت به دیدار و ملاقات با حضرت دوست نائل می‌شود، شهدا دانسته و آگاهانه این صفات را در وجود خویش پرورش داده و خویشتن را از فتنه‌های شیطان پاک نگاه داشتند.

وی افزود: شهید واژه‌ای زیبا است که از صدر اسلام تاکنون خودنمایی می‌کند و تا اسلام بر تارک تاریخ جهان بشری درخشیده و می‌درخشد، مقدس بوده و با گذر زمان بر قداستش افزوده می‌شود. تمامی لحظات زندگی شهدا با ائمه اطهار (ع) گره خورده و به آنان آموخت که در راه خدا باید عاشقانه سفر کرد.

امام جمعه مسجد شیعیان منطقه کورلا با اشاره به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت بیان کرد: امروزه صلح و آرامشی که در بسیاری از کشورها حاکم است و انسان‌ها بدون ترس و واهمه از گروه‌های تکفیری در آرامش زندگی می‌کنند به دلیل جان فشانی‌های شهدای مقاومت به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است.

وی در ادامه، گفت: دشمنان اسلام هیچگاه خواستار سربلندی اسلام نیستند و به همین دلیل شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانشان را مظلومانه در فرودگاه بغداد شهید کردند. امروزه ترامپ خبیث با خفت و خواری از قدرت سقوط کرد ولی انتقام سخت هنوز باقی است و عاملان این جنایت اسفناک بایستی بسزای عملشان برسند.

جایگاه و مقام شهیدان از منظر قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مهدی حسینی از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی اظهار کرد: کشته شدن در راه خدا، سرافرازی است و تکلیف الهی و وجدانی است که با اتحاد کلمه بدون هراس از قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها هدف اسلامی خود را تعقیب کنند و گلوی ستمگران و ظالمان و استعمارگران را بفشارند و با قاطعیت و جدیت به سوی هدف پیش روند که وعده خداوند به مستضعفین نزدیک است.

وی ادامه داد: شهدا دارای جایگاه والایی در قرآن کریم و دین مبین اسلام هستند و با نثار خونشان درخت دین اسلام را تنومند می‌کنند.

آشوری، نماینده فرهنگی کشورمان در سخنان خود، به دشمنی‌های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تمام جبهه‌ها حضور فعال داشت. حاج قاسم و ابومهدی المهندس و هم رزمانشان همگی در راه مقابله با گروه داعش جانفشانی‌های بسیاری کردند و بالاخره توانستند این گروه را از صفحه روزگار محو و نیست و نابود کنند.
 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار