روزی روزگاری و کرونا آمریکا!

در آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی کانادا موسوم به NML دکتر فرانک پلومر، مدیر علمی آزمایشگاه، نمونه‌ی ویروس را دریافت می‌کند و در انستیتویی به مطالعه بر روی ویروس می‌پردازد. هرچند این محقق، به دلیل نامعلومی در آفریقا ترور شد.
گروه سیاسی ذاکرنیوز، در گزارش پیشین به محال بودن انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان بدون دست‌کاری ژنتیکی پرداختیم؛ رسانه‌های آمریکایی به صورت مداوم طی روز‌هایی که کرونا پی در پی قربانی می‌گرفت، دولت چین را متهم به فعالیت‌های پنهان روی سلاح‌های بیولوژیک و نشت این ویروس از مرکز تحقیقاتی ووهان کرد.
 


گفتنی است این مؤسسه در بالاترین سطح امنیتی در چین قرار دارد. این مرکز در سال ۲۰۰۴ با همکاری مؤسسه تحقیقاتی پاستور فرانسه، کار بر روی ویروس سارس و ساخت واکسن این ویروس را آغاز نمود. آنچه نگاه تیزبین خبرنگاران را به دنبال داشت این بود که این مرکز، در فاصله ۲۰ مایلی بازار فروش مواد غذایی ووهان قرار دارد. همین امر باعث شد تا برخی رسانه‌های غربی دست به انتشار مطالبی بزنند که موضوع را کمی بغرنج و پیچیده‌تر ساخت.
 


لی یوان، مدیر سابق پروژه انجمن صلیب سرخ چین، طی مصاحبه‌ای با رادیو آسیای آزاد، مرکز P. ۴ را زیر سؤال برد و به گونه‌ای تلویحی، این مرکز را عامل شیوع کرونا ویروس نامید.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار